شهردارخبر داد:

آغاز احداث نزدیک به یک هزار واحد مسکونی برای حاشینه‌نشینان تبریز از سال آینده

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۳۹:۴۱
کد خبر: ۹۴۹۵۸۲
آغاز احداث نزدیک به یک هزار واحد مسکونی برای حاشینه‌نشینان تبریز از سال آینده
شهردار تبریز گفت: کار احداث نزدیک به یک هزار واحد مسکونی برای جابجایی حاشیه نشینان تبریز در سال ۹۹ آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از محل های پیش بینی شده برای احداث مسکن جهت جابجایی حاشیه نشینان که به همراه استاندار و جمعی از اعضای شورای شهر تبریز انجام شد، با اشاره به ضرورت احداث این مساکن، اظهار کرد: وضعیت بافت های ناکارآمد تبریز و اسکان غیرمجاز در این بافت ها یکی از مشکلات جدی شهر ما است و ما در تبریز به عنوان یک شهر زلزله خیز، همیشه نگران بروز زمین لرزه هستیم.

او ادامه داد: با اینکه وضعیت مالی شهرداری ها چندان مطلوب نیست اما به لطف خدا، ما اراده کرده ایم که این مشکل شهر تبریز را با همکاری استاندار محترم آذربایجان شرقی برطرف کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به حمایت های استاندار آذربایجان شرقی در بحث ساخت مسکن برای حاشیه نشینان، عنوان کرد: دکتر پورمحمدی متخصص شهرسازی و علاقه مند به احداث مسکن برای حاشینه نشینان است و شخصا از محل های پیشنهاد شده برای پروژه های ساخت مسکن بازدید کرد. ایشان در کارهای اداری به ما کمک می کند و پیگیر تحویل زمین از طرف راه و شهرسازی، است.

او افزود: با حمایت و همت استاندار و تاکید و حضور اعضای شورای شهر، امیدواریم در سال ۹۹ نسبت به زمینی که تحویل می گیریم، ساخت و ساز را شروع کنیم و پیش بینی می کنیم نزدیک به یک هزار واحد مسکونی برای جابجایی حاشیه نشینان احداث شود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه خالی شدن مساکن فعلی حاشیه نشینان، فضا را برای ساخت و ساز جدید فراهم می کند، اظهار کرد: در بحث ساخت و ساز مسکن برای حاشیه نشینان، مهم قدم اول است که اگر برداریم، اقدامات بعدی هم انجام می شود چون این حاشیه نشینان به محل جدید جابجا می شوند و زمین های فعلی خالی می شود که در این صورت فضا برای احداث مساکن دیگر فراهم می شود و مردم به ساختمان های ایمن می روند.

او ادامه داد: اقدام اول در این رابطه بسیار مهم است و ما امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ و حتی در ادامه، کارهای خوبی در خصوص ساخت و ساز مسکن برای حاشیه نشینان انجام دهیم که در این راه از تمامی عزیزان از جمله استاندار و معاونت عمرانی استانداری و همچنین مدیرکل راه شهرسازی و دیگر مسئولان می خواهیم که یاری گر مجموعه مدیریت شهری باشند.

شهردار تبریز مشارکت شهروندان حاشیه نشین در جابجایی به مساکن جدید را مطلوب پیش بینی کرد و گفت: وضعیتی که در بحث حاشیه نشینی و مناطق پرخطر وجود دارد، اصلا مناسب نیست و من فکر نمی کنم که کسی از حاشیه نشینان از جابجایی خانه خود استقبال نکند. این جابجایی آنقدر مطلوب و به نفع حاشیه نشینان است که قطعا این عزیزان از آن استقبال می کنند و مشارکت سریع اتفاق می افتد.

او در رابطه با جلسه خود با مدیرکل راه و شهرسازی استان، یادآور شد: به دنبال این جلسه، به همراه ایشان و استاندار و جمعی از اعضای شورای شهر از نزدیک از محل های پیش بینی شده بازدید کردیم و از نظر توپوگرافی، شیب، دسترسی و امکان احداث بررسی های لازم انجام شد که طی آن بعضی از محل ها به دلیل شیب بالا و عدم امکان دسترسی، از برنامه حذف شد اما چند محل تائید شد که امیدواریم در اولین فرصت اقدامات اداری آن انجام و استارت کار زده شود.

ایرج شهین باهر در خصوص امکان تخصیص تسهیلات دولتی برای احداث مسکن حاشیه نشینان، گفت: در بحث احداث این مساکن، به دنبال استفاده از وام بازآفرینی هم خواهیم بود اما طوری پیش می رویم که چندان وابسته به وام نباشیم و برنامه ریزی خود را بر مبنای تامین مالی شهرداری انجام می دهیم. البته اگر از تسهیلات استفاده کنیم، توانمان در ساخت و ساز مسکن برای حاشیه نشینان بیشتر می شود.

 

نظر شما