استاندار آذربایجان شرقی:

بجای تعطیلی واحدهای تولیدی مدیریت را تغییر دهید

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۸:۵۹:۳۵
کد خبر: ۹۵۰۱۶۹
بجای تعطیلی واحدهای تولیدی مدیریت را تغییر دهید
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را نمی‌دهیم، افزود: اگر به هر دلیلی، یک واحد تولیدی دچار مشکل شود، به جای تعطیلی، باید مدیریت آن تغییر یابد؛ همان‌طور که در واحدهای بزرگ واگذارشده مانند بلبرینگ‌سازی به همین شکل عمل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، فلسفه تشکیل این کارگروه را کمک به بخش تولید دانست و گفت: بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در کنار تولیدکنندگان هستند و واحدهای تولیدی نیز باید به گونه‌ای تدبیر کنند که مسائل و مشکلات آنها در چارچوب قوانین قابل حل باشد.

وی با قدردانی از همراهی بانک‌ها با بخش تولید، گفت: امروز در شرایط متفاوتی قرار داریم و بنابراین تدابیر و راهکارها نیز باید متفاوت باشد و اگر در برخی موارد انتظار داریم که نسبت به بخش تولید سخت‌گیری نشود به خاطر شرایط خاص اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تولیدکنندگان واقعی که در شرایط تحریم با تمام توان کار می‌کنند، افزود: البته در این میان افراد نابلدی هم به قصد کسب سود و استفاده از تسهیلات وارد عرصه تولید شده‌اند که قطعا حضور آنها در این بخش مشکل‌ساز خواهد بود.

وی افزود: درباره چنین واحدهایی به جای اینکه به تعطیلی واحد فکر کنیم، می‌توانیم مدیریت آن را تغییر دهیم؛ یعنی همان کاری که در واحدهای مشکل‌دار واگذارشده مانند بلبرینگ‌سازی انجام دادیم.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه تسهیلات دریافتی از بانک‌ها باید بازپرداخت شود، افزود: اقدام بانک‌ها در تقسیط و استمهال وام‌ها قابل تقدیر است و ما همواره از سیستم بانکی استان به خاطر همراهی با بخش تولید حمایت کرده‌ایم.

در این نشست مسائل و مشکلات 10 واحد تولیدی با حضور صاحبان آنها و همچنین مدیران بانک‌های استان بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.

به گفته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی، تاکنون 47 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و 72 جلسه کمیته کارشناسی این کارگروه برگزار شده و در مجموع 1302 پرونده در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نظر شما