معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

ضرورت رفع کامل مشکل پایانه‌های گمرکی در استان/ عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا یک فرصت تاریخی است

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۴:۰۶:۱۵
کد خبر: ۹۵۳۱۷۲
ضرورت رفع کامل مشکل پایانه‌های گمرکی در استان/ عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا یک فرصت تاریخی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به تمامی مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی دستور داد که همکاری مناسبی برای رفع مشکل گمرکات استان و تجهیز استاندارد آنها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،علی جهانگیری در شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان، با اشاره به همسایگی استان با چند کشور گفت: تلاش برای صادرات کالا از استان به کشورهای همسایه، یکی از مهم ترین مولفه ها در بهبود وضعیت و شکوفایی اقتصادی کشور است.

 

وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی کشورهای حوزه اوراسیا عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی تنها استان دارای مرز زمینی با کشورهای عضو این اتحادیه است که می تواند نقش بسیار مناسبی به لحاظ گمرکی و تزانزیتی در توسعه هرچه بیشتر روابط کشورهای عضو ایفا کند.

 

وی عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصتی بی نظیر برای حضور هرچه بیشتر در بازارهای جهانی دانست و ادامه داد: اصلی ترین هدف ما از عضویت در این اتحادیه، بسترسازی مناسب برای توسعه صادرات و تلاش برای واردات آسان تر با بروکراسی کمتر است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات اساسی گمرک و مرزهای استان باید رفع شود عنوان کرد: رفع مشکلات زیرساختی مرز نوردوز از اهمیت بسیار خاصی برای استان برخوردار است و تمامی مسئولان باید برای رفع مشکلات موجود در این پایانه گمرکی، همت کنند.

 

جهانگیری در همین راستا ادامه داد: بسترسازی برای رفع مشکل پایانه های گمرکی یکی از مهم ترین اهداف و اولویت های مدیریت ارشد استان است و باید تجار و فعالان بخش خصوصی نیز برای حضور قدرتمند خود در بازار کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نیز برنامه ریزی های تخصصی داشته باشند.

 

وی از مرز و پایانه های گمرکی به عنوان اولین ویترین جمهوری اسلامی در بدو ورد مسافران به کشور نام برد و افزود: همه با هم باید در این زمینه دست به دست هم داده و فضای مناسب و امنی را در مبادی ورودی به کشور ایجاد کنیم. عدم همکاری مدیران در برابر این موضوع حاکمیتی نیز به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

 

نظر شما