در جلسه شورای اطلاع رسانی استان مطرح شد؛

ضرروت تدوین سیاست های منطقه ای در موضوع اطلاع رسانی / رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از کارشناسان متخصص استفاده کنند

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۰:۱۵:۲۵
کد خبر: ۹۵۶۶۷۹
ضرروت تدوین سیاست های منطقه ای در موضوع اطلاع رسانی / رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از کارشناسان متخصص استفاده کنند
هفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان به ریاست معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی و با محوریت بررسی آخرین تحولات روز استان و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های آتی این شورا تشکیل شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی ادارات و سازمان ها برای تحقق برنامه های این شورا گفت: ابلاغیه های این شورا باید در ادارات در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی شود.
علیار راستگو انعکاس دقیق و شفاف عملکرد دولت را ضروری دانست و گفت: عملکرد و خدمات دولت در بخش های مختلف در استان آذربایجان شرقی، آنگونه که باید و شاید منعکس نشده است.
وی با تاکید بر ضرورت امید آفرینی در جامعه متذکر شد: دستگاه ها باید عملکرد خود را با رویکرد نشاط و امید آفرینی در جامعه منعکس کنند.
راستگو، به اتفاقات روز و موضوع بحث شیر و چالش‌های مربوط به آن نیز اشاره کرد و گفت:  متاسفانه اظهارات غیرواقعی و غیرکارشناسی یک نفر در موضوع شیر، امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دارد از این رو از رسانه ها و صداو سیما انتظار داریم در این مواقع از گفت و گو با افراد غیر مسئول و غیرکارشناسی به جد بپرهیزد و گفت و گو با افراد متخصص و مسئول را در اولویت قرار دهد.
رئیس ستاد برگزاری انتخابات استان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه باید برای برگزاری یک انتخابات باشکوه تلاش کنیم از این رو رسانه ها نیز ضمن رعایت بی طرفی از کارشناسان خبره و متخصص در این امر کمک بگیرند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به سیاست های کلی شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد:  بر اساس برنامه های تدوین شده در شورای اطلاع رسانی دولت در استان ها دو وظیفه اصلی پیگیری سیاست های کلان و اسناد بالادستی و تدوین سیاست های منطقه ای  در دستور کار این شورا قرار گرفته است.
وی خواستار استفاده از ظرفیت های موجود در قوانین برای توسعه امر اطلاع رسانی در ادارات شد و گفت: بر اساس ماده ۴۷ دستگاه ها می توانند سه در هزار اعتبارات خود را در امر اطلاع رسانی هزینه کنند.
وی از تدوین اولویت های اساسی اطلاع رسانی استان در جلسه آتی خبر داد و گفت: با توجه به آیین نامه این شورا بعد از تجمیع نظرات اعضا اولویت های اساسی اطلاع رسانی استان برای شش ماه آینده احصا شده و تصویب و ابلاغ می شود.
محمد پور همچنین خواستار توجه جدی رسانه ها به وحدت آفرینی در جامعه شد و گفت: انتظار می رود رسانه ملی در استفاده از کارشناسان و مجریان، اصل تخصص و بی طرفی و وحدت و انسجام ملی را مد نظر قرار دهد.
درادامه این جلسه مقرر شد طی ماه جاری همایش ویژه مدیران روابط عمومی تشکیل و نسبت به تببین هماهنگی های بین بخشی و برنامه های آتی شورای اطلاع رسانی اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز