معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

اصلاح رویه‌ها و سازوکارها، وظیفه اصلی و بلندمدت ستاد تنظیم بازار است

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۰۲:۲۸
کد خبر: ۹۵۹۰۱۵
اصلاح رویه‌ها و سازوکارها، وظیفه اصلی و بلندمدت ستاد تنظیم بازار است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر تحلیل وضعیت بازار در جلسات ستاد تنظیم بازار استان تأکید کرد و گفت: خروجی این جلسات باید اصلاح رویه‌ها و سازوکارهای تولید و توزیع در بلندمدت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به تهیه گزارش وضعیت بازار استان توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، گفت: چنین گزارش‌هایی باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مشکلات احتمالی در حوزه بازار بر اساس اطلاعات آن پیش‌بینی شود.

وی با تأکید بر اینکه تحلیل وضعیت بازار و ارائه پیشنهاد برای اصلاح رویه‌ها و سازوکارها، وظیفه اصلی ستاد تنظیم بازار است، افزود: بحث نظارت و کنترل قیمت‌ها و نحوه توزیع کالاهای اساسی، وظیفه کوتاه‌مدت این ستاد است، اما در بلندمدت باید جهت‌گیری به سمت اصلاح سیاست‌ها باشد.

جهانگیری با تأکید بر شناسایی راهکارهای رفع نارسایی‌ها در حوزه بازار، گفت: اصلاح شبکه توزیع یکی از این راهکارهاست که آسیب‌شناسی آن باید به صورت علمی و کارشناسی انجام شود.

وی افزود: بخشی از این موضوع مربوط به ساختار نهادی کشور است که باید از طریق اصلاح قوانین و مقررات پیگیری شود، اما بخش قابل توجهی از آن نیز در حیطه اختیارات استانی است و با تعامل بین دستگاه‌ها، اصناف و اتحادیه‌ها قابل حل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، شفاف‌سازی سازوکارها را از دیگر راهکارهای رفع نابسامانی‌های موجود در حوزه بازار عنوان کرد و گفت: سامانه‌های موجود در این حوزه، اگر شفافیت لازم را داشته باشند باید به شکل دقیق مورد استفاده قرار گیرند و اگر شفافیت ندارند باید نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های صنفی باید ملزم شوند که آمار، اطلاعات و تحولات مربوط به حوزه بازار را به موقع ارائه کنند و در مسیر شفافیت قرار بگیرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز