مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه شیمیایی، یک امر مهم در استان آذربایجان شرقی است

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۵:۰۷:۲۳
کد خبر: ۹۶۴۰۷۱
رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه شیمیایی، یک امر مهم در استان آذربایجان شرقی است
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: این قرارگاه در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی راه‌اندازی شده و رسالت آن، مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدباقر آقایی در جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی استان، با بیان اینکه فعالیت و تشکیل منظم جلسات قرارگاه پدافند شیمیایی یک امر ضروری است، اظهار داشت: آذربایجان شرقی، یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر هستند و از طرفی این استان در چهارراه مواصلاتی ریلی، جاده‌ای قرار دارد و هر روز شاهد تردد بالایی از محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر در جاده‌ها و خطوط ریلی هستیم.

 

وی افزود: بر این اساس رعایت اصول و مبانی پدافند غیرعامل در حوزه شیمیایی یک امر مهم و حساس در این استان به شمار می‌آید که امیدواریم با پویایی قرارگاه پدافند شیمیایی شاهد به حداقل رسیدن آسیب‌ها باشیم.

 

آقایی افزود: قرارگاه پدافند شیمیایی استان در جهت ساماندهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد مهندسی کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی و پتروشیمی استان، باید فعال باشد لذا آموزش، فرهنگ سازی و ارتقای مصونیت از اولویت‌های حوزه پدافند شیمیایی استان است.

 

محمدی، معاون عملیاتی سپاه عاشورا نیز آماده بودن در برابر هرگونه حوادث شیمیایی را مستلزم تهیه طرح‌ها و سناریوهای رزمایش‌های مختلف در این زمینه دانست و گفت: برای آماده سازی و تهیه این طرح ها و سناریوها، رصد و پایش مراکز خطرزای شیمیایی استان را باید بصورت مرتب انجام دهیم چراکه رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، امداد، نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی از جمله ماموریت‌های این قرارگاه است.

 

وی با اشاره به آمار مصدومان در واحدهای تولید مواد شیمیایی و حمل و نقل این مواد، بر انجام رزمایش‌های شیمایی و آموزش جامعه هدف در راستای  صیانت از جان انسان‌ها تاکید کرد.

 

در این جلسه اعضای قرارگاه پدافند شیمیایی جهت مقابله با تهدیدات این حوزه به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز