مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر برای کمک‌رسانی به روستاییان میانه، هشترود و چاراویماق

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۰۹:۱۹:۳۰
کد خبر: ۹۶۵۴۱۸
اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر برای کمک‌رسانی به روستاییان میانه، هشترود و چاراویماق
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر استان برای کمک‌رسانی به روستاییان شهرستان‌های میانه، هشترود و چاراویماق که در محاصره برف و کولاک بوده و راه ارتباطی آنها به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر با اشاره به اینکه امکان امدادرسانی زمینی به تعدادی از روستاهای میانه، هشترود و چاراویماق به دلیل بارش سنگین برف وجود ندارد، افزود: به منظور کمک‌رسانی و توزیع نان و بسته‌های غذایی به اهالی این روستاها، با دستور استاندار آذربایجان شرقی و مساعدت رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر صبح امروز به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه راه تعدادی از روستاهای شهرستان‌های میانه، هشترود و چاراویماق به دلیل بارش سنگین برف بسته است، خاطرنشان کرد: تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده‌اند، ادامه دارد و امیدواریم در صورت مساعد بدون شرایط جوی، تا یکی دو روز آینده همه راه‌ها بازگشایی شود.

هنربر تأکید کرد: با تلاش نیروهای راهداری در یک هفته گذشته، بیش از 2600 نفر از هموطنان که در محورهای مواصلاتی استان گرفتار برف و کولاک شده بودند، در شهرها و روستاهای مجاور اسکان یافتند.

وی همچنین از تلاش‌ها و زحمات فرمانداران و نیروهای تلاشگر راهداری، امدادگران جمعیت هلال احمر، نیروهای پلیس راه، ارتش و سپاه، اورژانس، اعضای ستاد مدیریت بحران و سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد در امدادرسانی به هموطنان در روزهای گذشته قدردانی کرد.

 

نظر شما