در جلسه کارگروه‌های هشت‌گانه قرارگاه پدافند زیستی آذربایجان شرقی تاکید شد:

آمادگی کامل بیمارستان‌های سینا و امام رضا (ع) برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۹:۳۷:۱۸
کد خبر: ۹۶۸۸۱۳
آمادگی کامل بیمارستان‌های سینا و امام رضا (ع) برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس
رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بیمارستان‌های مجهز سینا و امام رضا (ع) برای پذیرش بیماران مبتلا به این ویروس، کاملا آماده هستند، گفت: تمامی کادر بیمارستان‌ها، دوره‍‌های آموزشی لازم را برای آمادگی هرچه بهتر در کنترل شیوع این ویروس سپری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،غلامرضا نورآبادی، در جلسه کارگروه‌های هشت‌گانه قرارگاه پدافند زیستی اظهار داشت: ویروس کرونا مثل ویروس آنفولانزا است و حتی مرگ و میر ناشی از آن کمتر از آنفولانزا است.

وی در ادامه گفت: تنها مورد خاص ویروس کرونا یا همان covid-19 در نوع گسترش و شیوع آن است که بسیار مسری بوده و براحتی گسترش می‌‎یابد؛ بنابراین محل‌های تجمع مستعد گسترش این ویروس است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی  نیز تأکید کرد که این کارگروه‌ها نسبت به انجام وظایف خود آمادگی کامل داشته باشند.

محمدباقر آقایی گفت: کارگروه‌های هشت گانه با توجه به انجام رزمایش‌ها و تمرین‌های قبلی باید آمادگی کامل داشته تا در صورت بروز حادثه غافلگیر نشوند.

وی افزود: رصد و پایش تهدیدات ویروس جدید کرونا توسط کارگروه رصد، پایش و هشدار سریع به صورت مستمر انجام شود تا اخبار صحیح در اختیار مردم قرار گرفته و آرامش روانی مردم مختل نشود.

آقایی همچنین به شیوع این ویروس در استان‌های دیگر و جایگاه‌های قرنطینه موجود در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: مراکز قرنطینه باید آماده باشند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک در استان فورا به قرنطینه انتقال یابند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با تاکید بر جلوگیری از انتشار شایعات در فضای مجازی خواستار مدیریت افکار عمومی در حوزه مسائل زیستی شد و گفت: مدیریت افکار عمومی توسط صدا و سیما به عنوان رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی، در این شرایط حساس بسیار مهم و ضروری بوده است.

آقایی اظهار داشت: در حال حاضر تنها دستگاهی که آخرین اطلاعات و اخبار موثق و صحیح را می تواند ارائه دهد دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز