فعالان سمن ها سرمایه زندگی خویش را در راه حل مشکلات اجتماعی به کار گرفته اند

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۴:۲۳:۳۲
کد خبر: ۹۷۴۱۷۷
فعالان سمن ها سرمایه زندگی خویش را در راه حل مشکلات اجتماعی به کار گرفته اند
نائب رئیس مجمع جوانان استان آذربایجان شرقی طی یادداشتی سال نو را به فعالان سمن ها تبریک گفته و به نقش ویژه آنها در مسائل اجتماعی تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، متن یادداشت به شرح زیر است: یکی از افتخارات ما ایرانیان این است که تحویل سال، توأم با تحولی عمیق در طبیعت، از مرگ به زندگی است. امید آدمی به این است که در سال نو قدردان لحظه‌های خویش باشد و سال نو را بازتابی از ارزش‌ها، خواسته‌ها و علایق خویش نماید. من به نوبه‌ی خود، سال جدید را به همه‌ی فعالین سازمان‌های مردم نهاد و جوانان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و برایشان بهترین‌ها را آرزومندم.

بدیهی است که افراد مبتلا به مشکلات شخصی و شخصیتی، مجال اندیشیدن به درد و رنج دیگران را نمی‌یابند؛ حال آنکه فعالین سمن‌ها، سرمایه‌ی زندگی خویش را که همانا زمان است، در جهت حل مشکلات اجتماعی به میان آورده‌اند و نه تنها بر مشکلات زندگی فردی خویش چیره گشته‌اند، بلکه در رفع معضلات مدنی نیز پیش قدم شده‌اند؛ این موفقیت شایسته تقدیر و تبریک است.

جوانی فرصت طلایی برای سازندگی است. چرا که بدن و روان جوان، توانا است؛ بار خطا و گناه او اندک و فرصت سازندگی وی بیشتر است. در جوانی شوق و امکان رسیدن به امیال معنوی و خواسته‌های مادی بیشتر است و این دوران فرصت بی‌نظیریست که باید قدر آن دانسته شود. جوانان پاک و پاکی طلبند، عادل و عدالت خواهند، آزاد و آزاد اندیشند و همه‌ی این اوصاف رحمانی آنان را سرشار از انرژی کرده و حاضرند در خدمت به خلق، فداکاری و از جان گذشتگی کنند؛ به همین دلیل است که در بیشتر جوامع بشری، جوانان دست به اصلاحات اساسی در زندگی اجتماعی زده‌اند.

هر چند که نقش دولت‌ها و نهادها در بهبود کیفیت‌ زندگی جمعی غیر قابل انکار است. اما آنچه از مطالعه احوال فرهنگی اجتماعی کشورهای جهان به دست می‌آید این است که هرگز دولت‌ها به تنهایی و بدون بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد، توفیق چندانی در حل کاستی‌های اجتماعی به دست نیاورده‌اند.

در همین راستا، مجمع جوانان استان و سمن‌های مربوط به این حوزه در استان آذربایجان شرقی، آمادگی خود را جهت همکاری با تمامی نهادهای دولتی به منظور بهبود شرایط زندگی جمعی اعلام می‌کنند. هر چند که در سطح کلان در تقویت سمن‌ها کوتاهی‌هایی هم شده است؛ به عنوان مثال بروکراسی‌ در فرایند تأسیس سمن‌ها، عدم تخصیص مکان واحد برای هر سمن، عدم شفافیت در برون سپاری امور فرهنگی به سمن‌ها و حتی عدم بسترسازی برای معرفی مطلوب سمن‌ها به ارگان‌ها و متن جامعه از جمله دشواری‌هایست که پیش روی سمن‌ها قرار دارد که امیدواریم با پیگیری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل که همواره حامی ما جوانان در این مسیر بوده اند، و مسئولان مربوطه استان به تدریج حل و فصل شوند. ان شاء الله.

این مجمع برای نیل به اهداف سمن‌ها، افزایش مشارکت همگانی برای حل مشکلات اجتماعی و نیز ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری در جوانان، عضوگیری و از شما خواننده محترم دعوت به همکاری می‌نماید. در پایان بر خود لازم می‌دانم که کسب مقام اول ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در ارزیابی عملکرد وزارت ورزش و جوانان در سال 1397 را به همه‌ی خانواده‌ی سمن استان تبریک بگویم که این مهم جز با تلاش تک تک اعضای این خانواده میسر نمی‌شد.

 

فاطمه عباس‌زاده

نائب رئیس مجمع جوانان استان آذربایجان شرقی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز