تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونا ویروس در شهرستانهای آذربایجان شرقی /۴۹ نفر جان باختند

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۸:۵۶:۳۳
کد خبر: ۹۷۹۱۴۱
تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونا ویروس در شهرستانهای آذربایجان شرقی /۴۹ نفر جان باختند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی ، ازمثبت اعلام شدن نمونه 84 نفرمبتلا به بیماری کرونا خبرداد .

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی، با بیان اینکه تا پایان روز سه شنبه 50 درصد تست آزمایش شوندگان مثبت اعلام شده است  ادامه داد:  ازمجموع  169  بیمار بستری نتیجه آزمایش  84  نفرمثبت اعلام شده و به مجموع آمار مبتلایان به این بیماری افزوده شده است وشمار مبتلایان کرونا درآذربایجان شرقی تا به امروز به 571  نفرافزایش یافته است .

وی افزود: با فوت 10 بیمار مبتلا شمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان به 49 نفر رسید.

رئیس دانشگاه در ادامه  سخناش از آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان مراغه خبرداده وگفت :از اول اسفند ماه تا کنون  250 نفر در مراغه بستری بودند که از این تعداد 57 نفر مثبت ، 5 مورد فوتی ، 37 نفر از بستریها ترخیص شدند و15 نفربستری با کرونای مثبت وهم اکنون در بخش 55 نفر بستری هستند .

وی افزود: در کل استان آذربایجان شرقی در مجموع  585 نفر بستری هستند که  50 درصد با تست مثبت وبقیه با علائم ریوی ومشکوک به کرونا یا با آزمایش ، منفی اعلام شده اند از این تعداد  85  نفر تحت درمان  220 نفر بستری 12 نفر فوت  90 نفر بستری واز این تعداد هم بقیه ترخیص شده اند واین به معنای اینست که بیش از 50 درصد افراد بستری ترخیص شده اند.

 صومی تعداد بستری های ناشی از بیماری کرونا را در استان به تفکیک شهرستانهای مرند  با 59 نفر ، میانه 43 نفر، سراب 43 ،شبستر 41 نفر ، اسکو 24 نفر ، اهر23 نفر، بناب  14 نفر، هشترود 11 نفر، عجب شیر 8 نفر، آذرشهر 7 نفر ، جلفا 5 نفر، بستان آباد  5 نفر، ورزقان 4 نفر ، هریس ، چاراویماق 2 نفر ، ملکان ، کلیبر ، خداآفرین  1 نفراعلام کرد.

رئیس دانشگاه  گفت در حدود 30 درصد جمعیت استان از طریق سامانه غربالگری کرونا بیماریابی شده اند امیدواریم با همکاری سپاه وبسیج این روند ادامه پیدا کند تا در کل استان این بیمار یابی با سرعت بیشتر ،وشناسیایی سریعتر انجام شود.

دکتر صومی با اشاره به اینکه مردم با مراجعه به سامانه  salamat .gov.ir    می توانند خود ارزیابی در خصوص آگاهی از مبتلا بودن یا نبودن به بیماری کرونا را انجام دهند در خصوص بیشترین مراکز شیوع بیماری درشهر تبریز گفت : قراملک و مارالان جزو محلاتی هستند که شیوع کرونا در آنها بیشتر است.

 

نظر شما