استاندار :

۲.۸ نفر از هر ۱۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی به کرونا ویروس مبتلا هستند/۵۳ درصد از مردم استان غربال‌گری شده‌اند

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۹۸۰۷۳۸
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: در حال حاضر به نسبت جمعیت استان، از هر 10 هزار نفر 2.8 نفر به این بیماری مبتلا هستند که از این نظر، آذربایجان شرقی در رتبه 17 و از نظر تعداد مبتلایان نیز در رتبه 9 قرار دارد.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی طی گفت و گویی با بیان اینکه 5 هزار تخت بیمارستانی در استان آماده پذیرش بیماران مبتلا به کروناست که تاکنون 650 تخت مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: ۴ ‌بیمارستان ذخیره برای مقابله با کرونا در تبریز پیش‌بینی شده است؛ ‌البته هنوز از توان نیروهای مسلح به صورت کامل استفاده نشده که امیدواریم نیازی هم نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 53 درصد از مردم استان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، تحت غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: اجرای این طرح در استان روند مطلوبی دارد و آذربایجان شرقی از این نظر رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

پورمحمدی ، هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا می‌شود و امیدواریم در روزهای آتی تمام مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی همچنین از اعمال محدودیت‌های شدید تردد در مبادی ورودی و خروجی سه استان شمال غرب کشور از روز سه‌شنبه 5 فروردین خبر داد و گفت: با هماهنگی و همکاری سه استان، گشت‌های مشترک بازرسی در 7 محور مواصلاتی این استان‌ها مستقر شده و تردد در این محورها به صورت جدی کنترل خواهد شد.

پورمحمدی افزود: در تمامی این محورها، سلامت سرنشنیان خودروها کنترل شده و افراد مشکوک به بیماری، به مراکز درمانی یا نقاهت‌گاه‌ها معرفی می‌شوند و ترددهای ضروری مانند تردد خودروهای حمل مواد غذایی نیز پس از اطمینان از سلامت آنها انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به برخی سوالات مبنی بر علت قرنطینه نکردن شهرهای استان، گفت: امروز در یک شرایط بحرانی قرار داریم که مدیریت واحد در این شرایط ضروری است و این مدیریت امروز برعهده ستاد ملی مقابله با کروناست و اقدامات استان‌ها نیز باید در چارچوب سیاست‌های این ستاد باشد.

وی با اشاره به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلی بازارها و مراکز تجاری استان، گفت: این مصوبه از تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

وی از انتشار برخی مطالب بی‌اساس مبنی بر پذیرش مسافر در هتل‌های استان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر، 99 درصد از ظرفیت هتل‌های استان، خالی است و مطالب منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

پورمحمدی با بیان اینکه اعلام نقاط مثبت و منفی به منزله ایده‌آل یا بحرانی بودن شرایط فعلی نیست، گفت: ما واقعیت‌ها را به مردم اعلام می‌کنیم و امیدواریم با کمترین تبعات منفی از شرایط خاص فعلی عبور کنیم.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه خودمراقبتی و ماندن در خانه، بهترین راه پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری است، افزود: به طور قطع، افزایش یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا، به رفتار مردم در رعایت مسایل بهداشتی و پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری بستگی دارد.

وی افزود: طرح مراقبت محله‌ای با مشارکت معتمدان و گروه‌های مرجع در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد که می‌تواند در روند مدیریت و کنترل این بیماری موثر باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از رسانه‌های استان در انعکاس خدمات و تلاش‌های کادرهای پزشکی و درمانی و آگاه‌سازی مردم، گفت: رسانه‌ها فعالیت خوبی در این مدت داشته‌اند و انتظار داریم که همچنان واقعیت‌ها را بیان کنند و سختی‌های کار درمان را به مردم نشان دهند.

وی افزود: البته نقد کاستی‌ها و ضعف‌ها نیز ضروری است، اما نقد، باید همراه با رعایت آداب و بر اساس اطلاعات صحیح و معتبر باشد.

پورمحمدی همچنین از مشارکت خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در تأمین اقلام بهداشتی برای افراد نیازمند قدردانی کرد و گفت: با تلاش واحدهای تولیدی استان، در حال حاضر مشکلی در زمینه تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده نداریم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز