استاندار :

۹۵درصد از جمعیت آذربایجان شرقی در طرح مبارزه با کرونا غربال‌گری شدند

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۱۰:۱۷:۴۳
کد خبر: ۹۸۷۱۷۵
۹۵درصد از جمعیت آذربایجان شرقی در طرح مبارزه با کرونا  غربال‌گری شدند
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: تاکنون 95 درصد از جمعیت استان تحت پوشش غربال‌گری سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی  از روند اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در چند مرکز سلامت در شهرهای تبریز و باسمنج بازدید و از تلاش‌ها و خدمات کادرهای بهداشتی و درمانی و نیروهای بسیجی فعال در اجرای این طرح قدردانی کرد.
محمدرضا پورمحمدی در حاشیه این بازدیدها، بر ضرورت همراهی مردم برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: خودمراقبتی، همچنان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست و امیدواریم با همراهی مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی، به زودی شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

وی گفت: هدف از بازدیدهای امروز، قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادرهای بهداشت و درمان و نیروهای فعال در طرح ملی غربال‌گری سلامت بود.

پورمحمدی یادآوری کرد: برای هر 30 هزار نفر جمعیت، یک مرکز سلامت 16 و یا 24 ساعته و همچنین برای هر سه هزار نفر جمعیت، یک مراقب پزشکی مشغول خدمات‌دهی هستند.

وی اظهار داشت: خدمات کادر بهداشت و درمان پس از غربال‌گری، به اتمام نمی‌رسد و این تلاشگران روند آگاهی‌بخشی، مراقبت از بیماران بهبودیافته، قرنطینه خانگی خانواده بیماران کرونایی و وضعیت سلامتی افراد را نیز پیگیری می‌کنند.

 

 

 

نظر شما