معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

شرکت تراکتور سازی الگوی واحد های صنعتی در راستای تحقق جهش تولید است

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۲:۱۰
کد خبر: ۹۹۰۶۶۹
شرکت تراکتور سازی الگوی واحد های صنعتی در راستای تحقق جهش تولید است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از شرکت تراکتورسازی به عنوان مصداق بارز"جهش تولید" نام برد و گفت: این شرکت، الگوی مناسبی برای تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در بازدید از شرکت تراکتورسازی ایران با بیان اینکه این مجموعه نه تنها آبروی استان بلکه آبروی صنعت کشور است، گفت: رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با بیماری کرونا، یکی از اقدامات بسیار مهمی است که در این شرایط خاص، مورد توجه مدیریت و کارکنان زحمتکش تراکتورسازی قرار گرفته است.

وی از این کارخانه به عنوان یکی از لوکوموتیوهای پیشران اقتصاد کشور نام برد و ادامه داد: تولید بیش از 90 درصد قطعات مورد نیاز تراکتورهای تولیدی در این مجموعه، حاکی از همت بلند برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و قطع کامل وابستگی به قطعات وارداتی است.

وی به همکاری شرکت تراکتورسازی ایران با بیش از 600 قطعه ساز مطرح استانی و کشوری نیز اشاره کرد و افزود: در حدود 50 درصد از قطعات مورد نیاز این شرکت نیز توسط قطعه سازان استان تامین می شود که نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت این شرکت برای افزایش و بهبود کیفیت تولید تراکتور نیز اظهار داشت: این موضوع یکی دیگر از نمودهای عینی جهش تولید در استان است.

جهانگیری با بیان اینکه مسیر دانش بنیان شدن و حرکت به سمت فناوری های نو در شرکت تراکتورسازی، مشهود است، افزود: این مجموعه در صرفه جویی ارزی نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرده بطوریکه در چند سال اخیر توانسته بیش از 400 میلیون یورو در بخش ارزی و 10 هزار میلیارد ریال در بخش ریالی، صرفه جویی کند.

 

وی از برنامه ریزی این شرکت برای مقابله با تحریم و شکوفایی هرچه بیشتر در شرایط کنونی نیز قدردانی کرد و گفت: تراکتورسازی، الگویی موفق برای سایر واحدهای تولیدی و صنعتی است که امیدواریم روز به روز نقش موثرتری در اقتصاد استان و کشور داشته باشد.

ابوالفتح ابراهیمی، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این جلسه از رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با کرونا در این واحد صنعتی همچون شیفت بندی کارکنان، افزایش سرویس های ایاب و ذهاب برای رعایت فاصله مناسب در بین کارکنان، ضدعفونی کارکنان در بدو ورود و خروج از شرکت، فعالیت های آموزشی و فرهنگی برای آگاهی هرچه بیشتر کارکنان و خانواده آن ها از بیماری کرونا خبر داد و گفت: میزان تولید این شرکت در سال 98 نسبت به سال 97، 20 درصد افزایش یافته است.

وی به برنامه ریزی کارخانه تراکتورسازی برای افزایش 40 درصدی تولید در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: شرایط تحریمی ما را دلسرد نکرده و قدرتمندتر از گذشته به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز