فرماندار هشترود:

عادی شدن مواجهه با بیماری کرونا بزرگترین تهدید برای کنترل و مدیریت بیماری است

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۱:۲۵:۱۰
کد خبر: ۹۹۶۲۴۱
عادی شدن مواجهه با بیماری کرونا بزرگترین تهدید برای کنترل و مدیریت بیماری است
فرماندار هشترود در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: عادی شدن مواجهه با بیماری کرونا بزرگترین تهدید برای کنترل و مدیریت بیماری است

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،امینیان آمار رسمی مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان را ۵۷ نفر و آمار فوتی‌ها را ۳ نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان هشترود به نسبت آمار استانی و کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است اما این وضعیت پایدار نیست چراکه متاسفانه بعد از بازگشائی واحدهای صنفی ( از هفته سوم فروردین) روند رو به رشد بیماری را در سطح شهرستان شاهد بوده‌ایم و درصورتیکه بصورت جدی با بیماری مقابله نشده و مدیریت نکنیم در روزهای آینده با وضعیت چندان خوبی مواجه نخواهیم شد.

وی اظهار داشت: سفید بودن برخی از شهرهای کشور طی روزهای گذشته نباید ملاک عمل ما در شهرستان باشد و ما می‌بایست رفتارهای خود را متناسب با سطح شیوع و گسترش بیماری در شهرستان تنظیم کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بزرگترین خطر و آسیبی که ما را تهدید می‌کند عادی شدن مواجه با بیماری در تلقی عموم است.

فرماندار هشترود با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور اجازه ادامه روند فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌داد اظهار داشت: بر این اساس تصمیم ستاد مقابله با بیماری، بازگشائی تدریجی واحدهای صنفی براساس پروتکل‌های بهداشتی بود ؛ لذا تمامی واحدهای صنفی ملزم به رعایت این پروتکل‌ها هستند و صرفا اخذ کُد ملاک و معیار رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های لازم نبوده و با واحدهای صنفی که تخطی از قانون داشته باشند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی درخصوص بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی گفت: در این خصوص تابع تصمیماتی هستیم که در سطح ملی اتخاذ می‌شود.

امینیان خاطر نشان کرد: بازگشائی اماکنی مثل پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و ... بدلیل این بوده است که فضای باز می‌باشند و این مسئله به معنای تجمع مردم در این اماکن نیست.

فرماندار هشترود با بیان اینکه امروز بزرگترین منکر در سطح جامعه تجمع کردن است گفت: شعار در خانه بمانیم مگر برای انجام کارهای ضروری همچنان بقوت خود باقیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز