پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۳۸ هزار بانوی سرپرست خانوار

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۰:۵۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۱۵۹۲
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۳۸ هزار بانوی سرپرست خانوار
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۳۸ هزار بانوی سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،پریسا علیلو مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی جلسه جلسه بررسی نحوه اعطای تسهیلات به شرکت های تعاونی فعال بانوان با اشاره به بحران ویروس کرونا و آسیب‌های وارده بر کسب و کار‌ها و نام گذاری امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، سیاست اصلی دولت را حمایت از توسعه مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر با رویکرد توانمندسازی زنان در مناطق روستایی و سکونت گاه‌های غیررسمی عنوان کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از روند اعطای تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار در دولت دوازدهم توسط بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران، رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون در سطح کشور افزود:در دولت دوازدهم از سال ۹۷ تاکنون از محل تفاهم نامه‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بیش از ۳۸۰۰۰ بانوی سرپرست خانوار در ۱۳ استان موفق به استفاده از تسهیلات قرض الحسنه شده اند.

او افزود: سهم آذربایجان غربی از محل این تفاهم نامه‌ها ۱۱۹۱ نفر است و این تفاهم نامه‌ها در راستای توزیع فرصت‌ها و امکانات میان زنان سرپرست خانوار به منظور رفع نیاز‌های ضروری و راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی و کسب و کار‌های ارزش آفرین منعقد و پرداخت شده است.

علیلو گفت: در سطح کشور تفاهم نامه جدیدی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانک توسعه تعاون و با محوریت تعاونی‌های بانوان منعقد شده که هدف از آن ایجاد اشتغال مولد و درآمدزا و دستیابی به اهداف قانونی مقرر در اسناد فرادستی، قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری است.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری افزود: در آذربایجان غربی ۷ شرکت تعاونی بانوان زیرمجموعه تعاون روستایی و ۱۸۰ شرکت تعاونی بانوان زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول فعالیت هستند و جا دارد با استفاده از حمایت‌های مندرج در این تفاهم نامه در سال جهش تولید شاهد بالندگی و توسعه روز افزون آن‌ها باشیم.

در این جلسه نحوه اعطای تسهیلات به شرکت‌های تعاونی بانوان مورد بررسی قرار گرفت و با رایزنی با بانک توسعه تعاون پرداخت اقساط در بازه زمانی حداقل ۳سال و حداکثر ۵ سال با تنفس شش ماهه و همچنین انعقاد تفاهم نامه استانی فی مابین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان آسیب دیده از کرونا و توانمندسازی اقتصادی آن‌ها مورد توافق قرار گرفت.

اعطای یک چهارم تسهیلات مقرر در تفاهم نامه به شرکت تعاونی روستایی فعال در زمینه مرغداری با عضویت ۱۸۰ نفر از بانوان و با اشتغال زایی ۸ نفر در راستای حمایت از مهاجرت معکوس و توانمندسازی اقتصادی روستانشینان از دیگر موارد مطروحه در جلسه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز