افزایش ۸۶ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهرها آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۱۶۴۵
افزایش ۸۶  درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهرها آذربایجان‌غربی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: صدور پروانه ساختمانی در شهرها و روستاهای استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۸۶ و ۲۸ درصد رشد داشته که نشان دهنده بهبود وضعیت ساخت و ساز در استان است.

آیدین رحمانی در جلسه شورای فنی آذربایجان‌غربی افزود: سال گذشته ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۷۰ مترمربع پروانه ساختمانی در شهرهای آذربایجان‌غربی صادر شد که رسید که این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع بیشتر از سال ۱۳۹۷ بود.

وی اضافه کرد: این میزان پروانه برای احداث ۱۹ هزار و ۱۱۶ واحد مسکونی صادر شد در حالی که تعداد واحدهای مسکونی که در سال ۱۳۹۷ پروانه گرفته بودند، ۹ هزار و ۵۵۱ واحد بود.

وی با اشاره به افزایش آمار ساخت وسازها در استان اظهار داشت: رعایت ضوابط و آیین نامه‌های ساخت وساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید در دستور کار مدیریت‌های شهری قرار گیرد و با متخلفان در مراجع رسیدگی با جدیت برخورد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: رشد بی رویه سکونتگاههای غیررسمی‌و افزایش تراکم ساختمانی خارج از ضوابط طرح‌های تفصیلی و طرح‌های‌هادی شهری موجب بروز مشکلات عدیده ای در حوزه‌های اجتماعی ، مدیریت شهری ، ترافیک و ناهنجاری‌ها در منظر و نمای شهرها می‌شود که باید مهندسان ناظر و شهرداری‌ها با گزارش به موقع از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.

رحمانی با اشاره به افزایش حدود ۸۰ هزار مترمربعی صدور پروانه ساختمانی روستایی طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ در آذربایجان‌غربی گفت: این رشد نیز نشان دهنده توجه روستاییان به ساخت و ساز اصولی و مقاوم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز