هزینه ۱.۵ میلیارد تومان برای مرمت بازار ارومیه

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۲۷۳۷
هزینه ۱.۵ میلیارد تومان برای مرمت بازار ارومیه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۴ تاکنون در مجموع حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت بخش‌های مختلف بازار ارومیه هزینه شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۴ تا کنون، بازار ارومیه به عنوان مجموعه‌ای تاریخی و بهم پیوسته به طور مستمر مورد مرمت قرار گرفته است.

او افزود:راسته‌های نصیر زاده، بذرفروشان، عطاران، نظمی افشار، زرگران و پنیرفروشان مهمترین بخش‌های بازار بوده که مرمت‌های اساسی و گسترده‌ای در آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد:مرمت گنبد‌ها و پایه‌های آسیب‌دیده راسته‌های مختلف، ترمیم سقف‌ها و عایق‌بندی، مین ترک‌ها در گنبد‌ها و دیوارها، ساماندهی وضعیت نابسامان سیستم برق‌رسانی، رسیدگی به کانال‌ها و سیستم فاضلاب، زدودن آلودگی‌ها و رسوبات از دیوار‌های آجری حجرات و جداره‌ها از جمله اقدامات کلی و ضروری بوده که در ادامه مرمت راسته‌های مختلف بازار انجام شده است.

او ادامه داد: در تعدادی از کارگاه‌های مرمتی، تصمیم بر آن شده که احیاء و بازسازی اساسی صورت گیرد که نمونه آن، مربوط به راسته پنیرفروشان است که پس از قطعی شدن وجود فرسودگی کلی گنبد‌ها و دیوارها، بازسازی اساسی در دستور کار قرار گرفت.

جباری در خصوص برنامه‌های آتی عنوان کرد:یکی از برنامه‌های مدنظر، برچینی شیروانی‌های موجود در بخش شمالی بازار، سبک‌سازی سقف و اجرای ایزولاسیون است.

او تصریح کرد:اجرای سردر ورودی راسته نظمی افشار و مطالعه و طراحی جداره میدان ولایت فقیه از جمله برنامه‌های دیگر است که برای مرمت و ساماندهی مجموعه بازار برای سال جای و سال آتی در نظر گرفته شده است.

جباری در پایان ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر گفت:بخش‌هایی از هزینه‌های مربوط به مرمت بازار با همکاری سازمان عمران و بهسازی فضا‌های شهری و شورای شهر ارومیه تامین شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز