آذربایجان غربی بزرگترین ظرفیت سردخانه ای کشور را داراست

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۲:۵۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۴۴۱۶
آذربایجان غربی بزرگترین ظرفیت سردخانه ای کشور را داراست
معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان با پتانسیل نزدیک به یک میلیون تن بزرگترین ظرفیت سردخانه ای کشور است گفت: بهره مندی از این ظرفیت مهم برای توسعه استان منوط به استفاده از تکنولوژی های نوین در این صنعت است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ بهنام شهدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سردخانه داران استان با اشاره به اینکه برای ایفای نقش برجسته تر این ظرفیت در چرخه توسعه بخش کشاورزی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم افزود: با وجود اینکه در شرایط فعلی صدور مجوزهای جدید برای احداث سردخانه توجیه اقتصادی ندارد اما در صورتی که استان بخواهد به عنوان هاب صادرات محصولات باغی معرفی شود از ظرفیت های فعلی و جدید سردخانه ای می توان بهره برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴۵ واحد سردخانه ای در استان در حال بهره برداری هستند.

شهدی گفت: با وجود اینکه سال گذشته وضعیت بارآوری محصول سیب بسیار خوب بود اما بازهم ۳۰ درصد ظرفیت سردخانه های استان خالی بود و این ضرورت استفاده سردخانه ها از امکانات و ماشین آلات جدید را دوصد چندان می کند تا سردخانه های بتوانند در طول سال فعالیت کرده و محدود به فعالیت های فصلی نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه بر تقویت تشکل های صنفی کشاورزی بویژه انجمن سردخانه داران برای ارتقای اقدامات و وحدت رویه تاکید نمود.

نظر شما