تثبیت وسعت دریاچه ارومیه با بیش از سه هزار کیلومترمربع

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۱:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۶۹۴۰
تثبیت وسعت دریاچه ارومیه با بیش از سه هزار کیلومترمربع
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با آغاز فصل گرما، وسعت دریاچه ارومیه به سه‌هزار و ۲۳۹ کیلومتر مربع رسیده و نسبت به ۲ هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه، گفت: با این وجود وسعت دریاچه ارومیه به سه‌هزار و ۲۳۹ کیلومتر مربع رسیده و نسبت به ۲ هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

سرخوش افزود: با وجود افزایش چشمگیر تبخیر آب با آغاز فصل گرما، شاهد ثابت ماندن نسبی تراز این دریاچه هستیم که نشانگر ادامه‌دار بودن ورود آب به این حوضه آبریز و موفقیت در طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌باشد.

او ادامه داد: اکنون تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۰ سانتی‌متر رسیده که با وجود کاهش چشمگیر بارندگی‌ها، نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نیافته است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: وضعیت دریاچه ارومیه هم‌اکنون نسبت به سال‌های اخیر مساعد است، اما باید توجه کرد که تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

او با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه هم‌اکنون بیش از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما