اقدامات در مرز باید در راستای سرعت بخشیدن به فعالیت ها و فرآیند مرزی باشد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۳:۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۴
اقدامات در مرز باید در راستای سرعت بخشیدن به فعالیت ها و فرآیند مرزی باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: الحاق بازارچه و پایانه مرزی سرو قدرت مانور برای دستگاههای مستقر در مرز را افزایش می دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، آیدین رحمانی در جلسه آخرین وضعیت پایانه مرزی سرو و جلسه هماهنگی الحاق بازارچه و پایانه سرو که امروز در استانداری برگزار شد، بر لزوم الحاق بازارچه و پایانه مرزی سرو اشاره کرد و گفت: این الحاق در راستای ساماندهی و ایجاد فضا و محوطه ای مناسب برای فعالیتهای مرزی و گمرکی و در راستای تاکید مقام عالی استان انجام می شود.

وی افزود: با توجه به نزدیکی پایانه سرو به بندر مرسین  به عنوان قطب مهم از صادرات و واردات کشور ترکیه ، از اهمیت خاصی برای برخوردار است لذا پایانه مرزی سرو می تواند نقش خوبی در اقتصاد ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مرز سرو 2.7 هکتار مساحت دارد، اظهار داشت : این میزان برای پایانه مرزی که باید نقش موثر و تاثیرگذاری داشته باشد خیلی ناچیز بوده و ضروریست الحاقاتی به این محدوده انجام شود لذا سازمان راهداری بر اساس مصوبات کارویژه مرز و شورای مبادی ورودی و خروجی کشور باید اقدامات لازم را دراین خصوص انجام دهد.

رحمانی ادامه داد: مرز محل گذر است لذا باید در راستای تسریع بخشیدن به اقتصاد کشور و استان باید اقدامات اصولی و درخور شان کشور و نظام چه در بحث بازارچه و چه در بحث پایانه صورت گیرد و هر نوع توقف را باید کاهش و با مدیریت در تمام ابعاد سرعت فعالیتها و فرآیند مرزی را افزایش داد.

رحمانی گفت: پایانه رسمی کشور به عنوان مبادی رسمی ورود و خروج کشور نقش به سزایی در اقتصاد و ارز آوری و صادرات و واردات دارد و بزرگترین ویژگی آذربایجان غربی به لحاظ وجود پایانه های رسمی و تنها استانی که با اروپا ارتباط مستقیم دارد و قطعا وضعیت استان را نسبت به سایر استانها متمایز می کند .
وی افزود: هر سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو با توجه به اهمیت حمل و نقل باری و مسافر و سرو به لحاظ قرار گرفتن در مرکز استان از اهمیت خاصی برخوردار است و نیاز است که بصورت متمرکز و منسجم برای پایانه های مرزی برنامه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز