حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۳:۰۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۸
حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: حجرات مسجد جامع ارومیه براساس سبک معماری اولیه آن احیا می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جلیل جباری با بیان اینکه مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از مساجد تاریخی دوره اسلامی با محراب گچبری و منحصر به فرد بوده که در سال‌های گذشته دستخوش تغییر و تحولاتی در معماری آن شده است، افزود: در سال‌های اخیر تعریض خیابان نزدیک این مسجد و انجام لوله‌گذاری‌های انشعابات گاز و آب در اطراف آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر احیای این مسجد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی این بنای باارزش امسال اقدامات برای احیا مجدد حجرات مسجد جامع ارومیه و تعیین پلان بخش حجرات قدیمی ضلع شرقی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان مقرر شده است حجرات ضلع شرقی این مسجد احیا و کاوش‌های باستان‌شناسی جهت دسترسی به آثار تمدنی پیشین نیز در مسیر شبستان گنبددار مسجد ادامه یابد.

جباری خاطرنشان کرد: برای انجام این اقدامات اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از منابع سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده است که در این راستا هزینه می‌شود.

نظر شما