ایجاد زیرساخت گردشگری با صرف هزینه ۱۰ میلیارد ریال در قره‌کلیسا چالدران

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۶:۲۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۲۷۹۸
مدیر پایگاه میراث جهانی کلیسا‌های ایران گفت: ایجاد زیرساخت گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در قره‌کلیسا چالدران آغاز شده است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی،شرلی آودیان،مدیر پایگاه میراث جهانی کلیسا‌های ایران اظهار کرد:  پایگاه کلیسا‌های ایران در کنار فعالیت‌های پژوهشی و مرمت و حفاظت مجموعه ی جهانی قره کلیسا، جهت رفاه حال گردشگران اقدام به اجرای طراح‌هایی برای ساماندهی زیرساخت های گردشگری با حمایت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی کرده است.
 
مدیر پایگاه میراث جهانی کلیسا‌های ایران افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به مرمت و آماده سازی بخشی از فضا‌ها جهت اسکان میهمانان، ایجاد فضا‌های نمایشگاهی در محوطه مجموعه، راه‌اندازی مکانی برای فروش محصولات صنایع دستی، بوفه و کافی‌شاپ، نصب دو عدد برج نوری جهت روشنایی محوطه اطراف قره‌کلیسا، بهسازی مسیل رودخانه، ساماندهی ورودی و پارکینگ مجموعه و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی محوطه است.
 
آودیان ادامه داد: این اقدامات از چند روز پیش در قره‌کلیسا چالدران آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود این اقدامات تا اواسط تیر ماه به پایان برسد.
 
مدیر پایگاه میراث جهانی کلیسا‌های ایران عنوان کرد:قره‌کلیسا چالدران هر ساله در تیر ماه میزبان مراسم مذهبی ارامنه جهان به نام مراسم بادراک است که در آن هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی شرکت می‌کنند از این رو ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این کلیسا اهمیت دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز