صدور مجوز ۷۱ مولد احداث نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۳۵۱
صدور مجوز ۷۱ مولد احداث نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای احداث ۷۱ نیروگاه خورشیدی مجوز به ظرفیت نامی ۵۱۵ کیلووات صادر شده است، گفت: در حال حاضر ۲۱ مشترک دارای مولد خورشیدی فعال است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اکبر حسن بکلو افزود: میزان ظرفیت وصل به شبکه مولدهای خورشیدی مختص مشترکان ۱۳۳ کیلووات است.

وی ادامه داد: همچنین چهار مشترک اداری دارای مولد خورشیدی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ظرفیت وصل شده و آماده وصل به شبکه مولدهای خورشیدی مختص این مشترکان ۴۶۷ کیلووات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مجموع ظرفیت مولد خورشیدی وصل شده و آماده وصل به شبکه ۶۰۰ کیلووات است.

حسن بکلو با اشاره به تدوین طرح‌هایی برای مشترکان خانگی برای احداث نیروگاه خورشیدی، ادامه داد: شرکت توزیع برق، انرژی تولیدی مشترکان احداث کننده نیروگاه خورشیدی را خریداری می کند.

وی گفت: افرادی که انشعاب برق دارند می توانند به اندازه دو برابر انشعاب خود تا سقف ۱۰۰ کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۸۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و حداکثر یک‌هزار و ۱۰۰ مگاوات آن در سال مصرف می شود.

الگوی مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات در ماههای خرداد تا شهریور است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز