بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای وار در دهه فجر امسال

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۹:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۸۸۸۱
بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای وار در دهه فجر امسال
کنفرانس خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.

 به گزارش برنا آذربایجان غربی در دومین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب که با نام مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه نام گذاری شده بود کنفرانس خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با حضور اکثریت خبرنگاران شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه یداله سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی ضمن تبریک هفته صرفه جویی در مصرف آب از حضور خبرنگاران در کنفرانس خبری تشکر کرد . وی در سخنان خود با اشاره به بحران کمبود آب در ایران و جهان گفت : فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب نباید معطوف به هفته صرفه جویی باشد و باید در طول سال با انجام راهکاهای مناسب این مقوله را به سر منزل مقصود برسانیم .

وی با اشاره به وضعیت بحرانی تامین آب شرب شهرستان اظهار کرد: آب شرب شهرستان فقط از منابع زیر زمینی تامین می شود که ۴۰ حلقه چاه بخش شهری و ۶۰ حلقه چاه نیزبخش روستایی را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ حلقه چاه نیز برای مصارف کشاورزی در سطح شهرستان فعال هستند، تصریح کرد : در شهرستان خوی برای مهار آب های سطحی هیچ منبع و سدی وجود ندارد و این موجب شده فقط از منابع زیر زمینی آب شرب مورد نیاز تامین شود که این موجب شده همه ساله عمق چاه ها عمیق تر و کم آب تر می شود.

سلطانی ادامه داد: شهرستان خوی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱۶ هزار مشترک شهری و روستایی در حال حاضر تولید و توزیع آب شهرستان برابر است که نشان دهنده بحران آب در این شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴ درصد شهر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد که تلاش می کنیم 36 درصد باقی مانده در سال های آتی زیر پوشش قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت به پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب روستای  وار اشاره کرد و افزود : این پروژه با مشارکت بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است و تا بحال 110 میلیارد ریال هزینه شده است و ان شاالله امسال با تامین اعتبار لازم در دهه فجر به بهره برداری می رسد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز