فعالیت هفت رشته ورزشی ناشنوایان در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۵۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۹۱۵۱
فعالیت هفت رشته ورزشی ناشنوایان در آذربایجان‌غربی
رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی : با تلاش‌ صورت گرفته طی کمتر از نیم سال اخیر، هفت رشته از ۱۷ رشته مربوط به این ورزشکاران در استان فعال شده و اقداماتی نیز برای فعال‌تر شدن سایر رشته‌ها در حال انجام است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،عبدالسلام معروفی رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربیافزود: این هفت رشته شامل والیبال، فوتسال، کشتی، تکواندو، تنیس، دوومیدانی و شطرنج است.

وی اضافه کرد: بدمینتون، بسکتبال، تیراندازی، جودو، دوچرخه‌سواری، شنا، کاراته، فوتبال، هندبال و اسکی برای این ورزشکاران غیرفعال بوده و برای فعال شدن این رشته‌ها نیز در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستیم.

رییس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی ادامه داد:  با توجه به درخشش این ورزشکاران، پرداخت نشدن به موقع جوایز مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان استانی برای تحقق این مهم به این هیات یاری رسانند.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی این هیات در کنار قهرمانی‌ها و کسب مدال، حل مشکلات اشتغال و دغدغه‌های معیشتی جامعه هدف است که بیشترین زمان و انرژی هیات صرف حل این مسائل می‌شود که به رغم همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها تاکنون اتفاق خاص و قابل قبولی رخ نداده است.

معروفی اظهار کرد:  یکی دیگر از مشکلات، کمبود اعتبارات اختصاص داده شده است که نمایندگان مردم می‌توانند در حوزه جذب منابع مالی یک درصدی و ۲۷ صدم درصدی استان و کشور برای کمک به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، استعدادیابی و کسب مدال‌های رنگین کمک شایانی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران ناشنوای استان که پیش از شیوع بیماری کرونا آماده و در اوج فعالیت بودند، با شیوع این بیماری و با وجود مشکلات معیشتی و بیکاری، اکنون شرایط خوبی ندارند و نیازمند توجه هستند.

سال گذشته ورزشکاران جانباز و معلول آذربایجان‌غربی در مسابقات مختلف کشوری موفق به کسب مدال‌ها و رتبه‌های برتر شدند که کسب ۲ مدال کشتی‌گیران ناشنوای آذربایجان‌غربی در مسابقات قهرمانی کشور یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و کسب عنوان سومی والیبالیست‌های ناشنوای استان در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از آن جمله است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز