تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر تامین به موقع مصالح و سرعت بخشیدن بر ساخت و سازها در منطقه زلزله زده قطور خوی

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۹۱۷۴
تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر تامین به موقع مصالح و سرعت بخشیدن بر ساخت و سازها در منطقه زلزله زده قطور خوی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت : با برنامه ریزی جامع، شناسایی مشکلات موجود و تامین به موقع مصالح ، باید زمینه تسریع ساخت و سازها در منطقه زلزله زده قطور فراهم شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه بررسی مشکلات مناطق زلزله زده قطور که امروز در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اولویت مقام عالی استان در حال حاضر بازسازی مناطق زلزله زده قطور است، گفت: پیرو دستور مقام عالی استان اولویت کار مجموعه هم این موضوع است تا همه دستگاههای اجرایی به بنیاد مسکن کمک کنند تا روند بازسازی این مناطق شتاب بیشتری به خود بگیرد.

رحمانی با بیان اینکه زمان فصل کاری کم و فصل سرما در پیش است، اظهار داشت : اگر نتوانیم بخش عمده ای از بازسازی را در منطقه پیش ببریم قطعا دچار مشکل خواهیم شد لذا باید با برنامه ریزی جامع و کامل و راهبری اقدامات لازم را برای تامین مصالح مورد نیاز انجام ، مشکلات را شناسایی و زمینه را برای سرعت بخشیدن بر ساخت و سازها فراهم کنیم.

وی، صدور پروانه های ساختمانی، قرارگرفتن ساختمانهای قراردادی در داخل شهرها، وجود برخی ساختمانها در حریم راه آهن را از مواردی دانست که مشکلاتی را بوجود آورده بود گفت اقدامات لازم برای رفع این موارد در حال پیگیری و انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در خصوص بازسازی یکی از اقدامات مهم تامین منابع مالی است، افزود: تا نقدینگی در دست مردم نباشد امکان عملیات ساخت و ساز مهیا نخواهد شد .

رحمانی ادامه داد: در فروردین ماه مصوبه هیات وزیران انجام و اخیرا تخصیص هایی انجام گرفته لذا بانکها نیز باید در محل حضور یابند و با استقرار کامل و تکمیل پرونده نسبت به اعطای وامهای بلاعوض و تسهیلات کم بهره اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین در خصوص بیمه واحدها نیز گفت: اختلافات با بیمه دانا در حال پیگیری و امیدواریم با رفع این موارد گرهی از مشکلات مالی مردم در منطقه زلزله زده قطور خوی باز شود.

در ادامه این جلسه در خصوص واحدهای مسکونی که در حریم راه آهن و تپه باستانی آن منطقه قرار داشتند بررسی ، بحث و تصمیم گیری شد.

نظر شما