موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی دیده نشده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۱۳۲۳
موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی دیده نشده است
معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی : تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است.

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است.

به دکتر سید غلامرضا ملکی با اشاره با اینکه بیماری تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌هایی است که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می‌کند، عنوان کرد: تاکنون موردی از این بیماری دراین استان دیده نشده است اما رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری بسیار الزامی است.

وی با بیان اینکه بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود، افزود: این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد.

وی ادامه داد: ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود . همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.

ملکی عنوان کرد: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل بمدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد است.

معاون سلامت  دامپزشکی آذربایجان غربی  اظهار کرد: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتقال بیماری است که در این رابطه تاکید می شود همشهریان محترم تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز