دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۰:۲۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۲۳۹۷
دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آذربایجان غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در استان خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی،سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذر بایجان غربی  گفت: کلاهبرداری میلیاردی فضای مجازی که با ترفند برنده شدن در قرعه کشی کد فعالسازی ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی (بام) آن‌ها را دریافت و پس از ورود به سامانه مذکور اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی قربانیان می‌کرد؛ دستگیر شد.
 
سردار خرم نیا  افزود: درپی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مختلف مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا استان آذربایجان غربی قرار گرفت.
 
 فرمانده انتظامی آذر بایجان غربی  افزود: پس از یکسری عملیات سایبری و فنی موفق به شناسایی محل اختفا در یکی از شهرستان‌های استان همجوار، شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی اکیپی از کارشناسان زبده این پلیس اعزام و متهم را دستگیر کردند.
 
این مسئول در ادامه اظهار کرد: متهم طی تماس تلفنی با شهروندان به بهانه برنده شدن در قرعه کشی کد فعالسازی ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی (بام) آن‌ها را دریافت و پس از ورود به سامانه مذکور اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی مالباختگان می‌کرد.
 
سردار خرم نیا بیان کرد: متهم در ابتدا منکر جرم خود شد، ولی با ارائه ادله و مستندات به جرم خود، برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال این اعتراف کرد.
 
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اینکه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد، یادآور شد: به هیچ وجه به تماس‌های تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتیب اثر داده نشود، هیچگاه کد‌های فعال سازی واصله از طریق پیامک را در اختیار دیگران قرار ندهید. جهت اطلاع و اطمینان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گیرد و شهروندان به این نکته توجه نمایند اعتماد بیجا در فضای مجازی باعث ایجاد ضرر‌های مادی و معنوی می‌گردد.
نظر شما