طرح احیا معادن کوچک مقیاس منطقه آزاد ماکو اجرایی شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۰:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۲۹۷۳
طرح احیا معادن کوچک مقیاس منطقه آزاد ماکو اجرایی شد
مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو گفت: طرح احیاء و فعال سازی معادن کوچک مقیاس منطقه آزاد ماکو همسو با جهش تولید در دستور کار سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، آرش یوسف زاده مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو  در نشست با فعالین و سرمایه گذاران معدنی گفت: با پیگیری‌های مدیریت تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو اولین جلسه طرح احیا معدن کوچک مقیاس با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و نماینده شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و سرمایه گذاران وفعالان معدنی فعال در حوزه‌های مس، منیزیت و سنگ‌های تزئینی منطقه در سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

ابراهیم جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان نیز در این نشست ضمن بیان پتانسیل‌های معدنی منطقه و با اشاره به عقد تفاهم نامه پهنه اکتشافی این سازمان با ایمیدرو، از حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در منطقه استقبال و آمادگی کامل سازمان را برای همکاری‌های دو جانبه ابراز داشت.

نماینده طرح احیاء نیز در این نشست با ارائه کلیات طرح و اقدامات انجام شده در سایر مناطق کشور از فعال شدن و رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید معادنی که در طی سالیان اخیر راکد بودند و یا با حداقل ظرفیت به کار خود ادامه می‌دادند خبر داد و اظهار کرد: معادن منیزیت سسیستان و بلوچستان از نمونه این اقدامات می‌باشند.

قربانی افزود: معرفی سرمایه گذار، معرفی به صندوق‌های بیمه، مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای سرمایه گذای در حوزه‌های مختلف و واگذاری معادن و ... از جمله برخی اقدامات این شرکت در زمینه فعالسازی معادن و اجرای طرح احیاء معادن می‌باشند.

در ادامه بابایی نماینده شرکت میدکو نیز با تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های شرکت بیان داشت: نقش این شرکت در طرح احیا معادن بخصوص فعالسازی محدوده‌های مس منطقه آزاد ماکو با اهمیت است.

فعالین و سرمایه گذاران معدنی منطقه نیز مشکلات و درخواست‌های خود را در جلسه مطرح نموده و نماینده طرح احیاء برنامه‌های قابل اجرا و عملیاتی برای مرتفع شدن هر یک از موارد را بیان نموده و مقرر گردید موضوعات معادن و محدوده‌های معدنی توسط ایشان جمع بندی و رایزنی‌های لازم در این خصوص با شرکت‌ها و سرمایه گذاریان مرتبط انجام و در جلسات بعدی پیگیری گردد.

این جلسه اولین نشست از سلسه جلسات طرح احیا و فعالسازی معادن و محدوده‌های راکد منطقه آزاد ماکو است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز