در دولت تدبیر و امید ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی هزینه شده است

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۵۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۵۴۹۱
در دولت تدبیر و امید ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی هزینه شده است
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت در دولت تدبیر و امید تا به امروز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی مناطق روستایی در استان هزینه شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، آیدین رحمانی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در همایش دهیاران استان که امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه به مناسبت گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری برگزار شد، با قدردانی از تلاش دهیاران و شهرداران استان در مدیریت مناطق روستایی و شهری در حوزه‌های مختلف و بویژه کنترل شیوع بیماری کرونا، گفت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، اقدامات دهیاران و شهرداران در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها جای قدردانی دارد و امیدواریم که مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه‌های بهداشتی و درمانی، در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا یاری گر مسئولان باشند.

آیدین رحمانی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه وآبادانی روستا‌ها گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و محدودیت‌های مالی در کشور، در هشت سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی در استان هزینه شده است که این میزان اعتبار هزینه شده در نوع خود کم نظیر است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۵ هزار و ۴۶ پروژه روستایی در استان اجرا شده است که برای اجرای این پروژه‌ها ۴۷۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

آیدین رحمانی با اشاره به مشکلات و ساختار مدیریتی دهیاری‌های کشور ادامه داد: پیشنهاد اصلاح ساختار دهیار‌ها، تجمیع دهیاری‌ها و ایجاد دفاتر مالی و فنی و مهندسی در دهیاری‌ها جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری از طرف استانداری آذربایجان غربی به وزارت کشور ارائه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وقوع حوادث مختلف در استان در سال گذشته و بویژه زلزله بخش قطور شهرستان خوی تصریح کرد: متاسفانه در این زلزله ۲۸ روستای در بخش قطور بطور کامل و تعداد زیادی روستای دیگر و نیز شهر قطور آسیب دیدند.

آیدین رحمانی ادامه داد: با تلاش دهیاران این منطقه و تاکید مقام عالی استان روند آوار برداری و ساخت منازل مسکونی در این منطقه با سرعت ادامه دارد و با پرداخت ۶۰ میلیارد تومان خسارت از طرف بیمه بخش قابل توجهی از خسارت‌های وارده به مردم منطقه جبران می‌شود.

این مسئول  توجه به توسعه و فعال کردن تعاونی‌های روستایی، توسعه فضایی سبز و بوستان‌های روستایی، تجهیز، توسعه و ساماندهی ماشین آلات دهیاری‌ها و ساماندهی آرامستان‌ها و مزارشهدا در روستا‌ها توسط دهیاری‌های استان را نیز مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه مدیر کل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات دهیاران استان، گفت: دهیاران سربازان گمنام عرصه عمران و آبادانی در روستا‌ها هستد و در مقابله با بیماری کرونا اقدامات موثری برای کنترل شیوع این بیماری انجام داده اند.

خدرلو اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی و همکاری مردم در مناطق روستایی و جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در روستا‌ها در این ایام از شیوع بیماری کرونا در استان جلوگیری شود.

مدیر کل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به عمران روستاها ادامه داد: با نگاه ویژه دولت چهره روستاها در استان تا حدودی زیادی تغییر کرده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دهیاران نمونه استان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز