حال دریاچه ارومیه با وجود تبخیر آب مطلوب است

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۱:۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۷۴۴۴
حال دریاچه ارومیه با وجود تبخیر آب مطلوب است
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: با وجود تبخیر آب در روزهای گرم تابستان، همچنان حال دریاچه ارومیه مطلوب بوده و ورودی روان آب‌ها در حوضه آبریز به دریاچه ارومیه ادامه دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تراز دریاچه به ۱۲۷۱.۳۷ سانتی‌متر رسیده‌است، اظهار کرد: تراز نگین آبی آذربایجان نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

سرخوش با اشاره به اینکه وسعت دریاچه ارومیه در سال جاری به بیش از دو هزار و ۴۲ کیلومتر مربع رسیده است، افزود: همچنین حجم دریاچه ارومیه براساس آخرین سنجش صورت گرفته به ۴ میلیارد متر مکعب رسید.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بیان کرد: با وجود تبخیر آب در روز‌های گرم تابستان، همچنان حال دریاچه ارومیه مطلوب بوده و ورودی روان آب‌ها در حوضه آبریز به دریاچه ارومیه ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از رودخانه‌های زرینه و سیمینه رود، شهرچای، باراندوز چای، مهابادچای و گدار آب به دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

سرخوش با اشاره به اینکه طول تونل خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر بوده که بیش از ۳۳ کیلومتر از آن احداث شده است، افزود: اعتبار لازم برای اتمام این تونل اختصاص یافته و تا دی ماه سال جاری، سه کیلومتر باقی مانده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: سد کانی سیب شهرستان پیرانشهر در فاصله ۱۲۹ کیلومتری جنوب ارومیه یک سد تنظیمی است که بخشی از آب ذخیره شده در آن برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می‌شود که با بهره‌برداری از آن سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز