اتصال ۷۵ درصد مدارس شهری آذربایجان‌غربی به شبکه ملی اطلاعات

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۲:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۹۱۷۱
اتصال ۷۵ درصد مدارس شهری آذربایجان‌غربی به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۷۵ درصد مدارس شهری به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در راستای هوشمندسازی، ۷۵ درصد از مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، گفت: از یک‌هزار و ۵۹۶ مدرسه شهری استان تاکنون یک‌هزار و ۲۰۸ مدرسه به این شبکه وصل است.

جلیلی‌نژاد افزود: همچنین از یک‌هزار و ۷۳۹ مدرسه روستایی، ۹۰۴ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده که نشان دهنده توجه بی نظیر به این بخش در دولت تدبیر و امید است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: این طرح در راستای تامین زیرساخت‌های هوشمندسازی مدارس و با پیمانکاری اپراتور‌های ثابت و همراه در شهر‌ها و روستا‌های آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود.

جلیلی نژاد اضافه کرد: قرارداد خرید خدمت به کارفرمایی وزارت ارتبارطات و پیمانکاری مخابرات منطقه با تامین اعتبار از محل طرح USO برای تمام مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجراست.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی افزود: مازاد بر تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات که جزء تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، بهره مندی از ظرفیت پهن‌باند ۲ مگابایتی و استفاده تا حجم ۳۰ گیگابایت ازدیگر خدمات وزارت ارتباطات برای توسعه هوشمندسازی مدارس است.

جلیلی‌نژاد تاکید کرد: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح USO مختص مدارس روستایی و محروم است.

نظر شما