رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

پروژه‌های جهش تولید بیش از ۱۶ هزار شغل در استان ایجاد می‌کند

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۴۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۲۰۰۶
پروژه‌های جهش تولید بیش از ۱۶ هزار شغل در استان ایجاد می‌کند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان این که ۱۴ پروژه جهش تولید به استان محول شده گفت: با پایان این تعداد پروژه ۱۶ هزار و ۴۵۹ شغل در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی؛ ناصر حضرتی‌پر در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ۲۱ پروژه توسط ستاد کشوری به استان محول شده اظهار کرد: در این ایام با توجه به تنگناهای ایجاد شده توسط تحریم‌ها و کروناویروس نیاز مبرم به هم افزایی بیش از پیش برای پیشبرد برنامه‌ها داریم.

وی خاطر نشان کرد: اجرای سدهای خاکی چالدران، احداث و تکمیل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، توسعه آبیاری تحت فشار، احداث بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه، تکمیل کریدور غرب استان، بهسازی و آسفالت محور خوی-قطور-رازی، احداث پایانه مرزی رازی، پروژه فاضلاب ارومیه، احداث نیروگاه خورشیدی، آبگرم چالدران و قینرجه و چندین پروژه دیگر جزو ۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به پروژه‌های جهش تولید در آذربایجان غربی بیان کرد: ۱۴ مورد طرح در سطح استان به این منظور در نظر گرفته شده که شامل ۹ طرح زیربنایی، ۱ طرح خدماتی، ۱ طرح صنعتی و ۳ طرح کشاورزی است.

حضرتی‌پر با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و واحدهای راکد، عنوان کرد: این تعداد طرح نیازمند ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار است که در نهایت سبب اشتغال‌زایی برای ۱۶ هزار و ۴۵۹ نفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: شبکه آبیاری و زهکشی آق‌چای، زرینه رود و غازان، توسعه گلخانه‌ها، احداث راه اصلی نازلو، احداث ساختمان سد چپرآباد و احداث فاضلاب و تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه، راه ارومیه-ریحان آباد و چند طرح دیگر جزو پروژه‌های جهش تولید در آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: بر اساس تبصره ۱۸ با توجه به نقش آفرینی اشتغال‌زایی و تولید، رقمی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع مربوط به این تبصره برای استان در نظر گرفته شده که برای ۲۷ هزار و ۶۷۷ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند. در همین راستا تفکیک بخش‌ها نیز مشخص شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز