تولید بیش از ۳۳۴ تن انواع گیاهان دارویی در میاندوآب

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۰:۴۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۲۴۰۹
تولید بیش از ۳۳۴ تن انواع گیاهان دارویی در میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه بیش از ۳۳۴ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید می‌شود که نعنا، پونه، بادرشبو، آویشن، پنیرک و … گیاهان دارویی غالب شهرستان هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،علی دیانتی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد:در سال زراعی ۹۹-۹۸ بیش از ۲۸ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به گیاهان دارویی شامل ۵/۳ هکتار زعفران، ۷/۵ هکتار گل محمدی و ۱۵/۵ هکتار سایر گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: سالانه بیش از ۳۳۴ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید می‌شود که نعنا، پونه، بادرشبو، آویشن، پنیرک و … گیاهان دارویی غالب شهرستان بوده و بصورت‌تر و خشک یا تهیه عرقیات به بازار عرضه می‌شوند.

دیانتی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در سال ۹۸ مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با عاملیت بانک توسعه تعاون و پست بانک، تسهیلات کم بهره بانکی و مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال نیز یارانه بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

این مسئول تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال در منطقه بوده و افزایش ارزش گیاهان دارویی نیز در گرو توسعه کشت، بسته بندی مناسب، بازاریابی و برنامه ریزی برای صادرات آنهاست.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود:گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در کشور ما به دلیل آب و هوای مناسب در نقاط مختلف به صورت خودرو رشد می‌کنند. این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند و توانایی رشد در بسیاری از خاک‌ها را دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد:در سال زراعی ۹۹-۹۸ بیش از ۲۸ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به گیاهان دارویی شامل ۵/۳ هکتار زعفران، ۷/۵ هکتار گل محمدی و ۱۵/۵ هکتار سایر گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

دیانتی افزود: سالانه بیش از ۳۳۴ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید می‌شود که نعنا، پونه، بادرشبو، آویشن، پنیرک و … گیاهان دارویی غالب شهرستان بوده و بصورت‌تر و خشک یا تهیه عرقیات به بازار عرضه می‌شوند.

این مسئول گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در سال ۹۸ مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با عاملیت بانک توسعه تعاون و پست بانک، تسهیلات کم بهره بانکی و مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال نیز یارانه بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

دیانتی تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال در منطقه بوده و افزایش ارزش گیاهان دارویی نیز در گرو توسعه کشت، بسته بندی مناسب، بازاریابی و برنامه ریزی برای صادرات آنهاست.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود:گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در کشور ما به دلیل آب و هوای مناسب در نقاط مختلف به صورت خودرو رشد می‌کنند. این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند و توانایی رشد در بسیاری از خاک‌ها را دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز