استاندار آذربایجان غربی:

از نوسازی ماشین آلات کارخانه های آرد برای ارتقای کیفیت نان و رضایتمندی مردم حمایت می کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۱:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۴۱۶۵
از نوسازی ماشین آلات کارخانه های آرد برای ارتقای کیفیت نان و رضایتمندی مردم حمایت می کنیم
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کیفیت ماشین آلات کارخانه های آرد یکی از عوامل دخیل در کیفیت نان است گفت: متاسفانه مجوز های صادر شده برای فعالیت کارخانه های آرد بدون پشتوانه منطقی بوده و این امر باعث شده تا این کارخانه ها با ظرفیت کمتری فعالیت نمایند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارخانه های آرد استان با اشاره به اهمیت این صنف در سبد غذایی مردم تصریح کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی عمده کارخانه های آرد استان قدیمی است و این امر بر روی کیفیت نان تاثیر دارد، از نوسازی ماشین آلات برای ارتقای کیفیت نان، رضایتمندی مردم و صادرات آرد به دیگر کشورها حمایت می کنیم.

وی حمایت از صنعت آرد را ضرورتی مهم دانست و افزود: نهادهای متولی باید برای حمایت از ظرفیت های استانی در آرد سازی تدابیر ویژه ای اتخاذ نمایند.

شهریاری بر هماهنگی صنف نانوایان و آردساران جهت شکوفایی اقتصادی استان تاکید کرد و افزود: همکاری این دو صنف از طریق حمایت دستگاه های متولی از جمله غله و صمت می تواند زمینه های شکوفایی اقتصادی را منجر شود.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: اگر کارخانه های آردسازی بتوانند بر مشکلات فائق بیایند می توانند زنجیره ارزش را تکمیل و از ظرفیت های موجود به نحو شایسته استفاده کنند.

در این جلسه مسائل و مشکلات مالیاتی، توزیع و حمل گندم و تعهدات ارزی کارخانه های آردسازی بیان و تصمیم گیری های لازم برای حل بخشی از آنها اتخاذ شد.

نظر شما