داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر است

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۴:۳۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۴۹۴۱
داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: طبق قانون داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگرند و در مناطقی که شبکه فاضلاب وجود دارد مشترکین باید هنگام خرید انشعاب آب ، انشعاب فاضلاب را نیز خریداری نمایند .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، یداله سلطانی  در مصاحبه ای با سایت شرکت گفت : لازم و ملزم بودن انشعابات آب و فاضلاب به دلیل حفظ محیط زیست و عدم آلودگی محیط پیرامونمان است و مشترکینی که برای خرید انشعاب آب مراجعه می کنند اکثرا خواهان برقرای انشعاب فاضلاب نیز هستند .

وی با اشاره به ماده پانزدهم قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: اهمیت فاضلاب به‌گونه‌ای بوده است که قانون‌گذار به‌صراحت اعلام کرده است که؛ داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگرند و کلیه مالکان املاک واقع در محدوده طرح جمع‌آوری و دفع فاضلاب مکلف‌اند ظرف مدتی که دستگاه‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب اخطار یا اعلان می‌نمایند تقاضای نصب انشعاب فاضلاب ملک خود را به مرجع مربوط تسلیم و هزینه آن را پرداخت نمایند در غیر این صورت شرکت‌های آب و فاضلاب مجاز به قطع آب این‌گونه املاک خواهند بود. برقراری مجدد آب موکول به درخواست نصب انشعاب فاضلاب و پرداخت هزینه آن می‌باشد .

سلطانی همچنین به دریافت اقساطی حق انشعاب فاضلاب اشاره کرد و افزود : پس از اجرای شبکه دفع فاضلاب شهری در هر منطقه‌، مشترکین باید هزینه‌های حق انشعاب آن را یکجا پرداخت کنند ولی با این وجود شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی جهت رفاه حال مردم، حق انشعاب را قسط‌بندی کرده است.

نظر شما