استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به حدود ۷۰ درصد رسید

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۵۵۳۰
استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به حدود ۷۰ درصد رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ماسک با همراهی خوب مردم در استان به حدود ۷۰ درصد رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ماسک با همراهی خوب مردم در استان به حدود ۷۰ درصد رسیده که باید این روند نیز بهبود یابد.

جواد آقازاده افزود: اگر این رعایت اجتماعی و استفاده از ماسک در جامعه به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد، وضعیت بسیار بهتری در خصوص شیوع کمتر بیماری کرونا خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر بیماران بستری مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی حالت ثابت رو به پایین دارند که این امر، امیدوارکننده است.

این مسئول ادامه داد: با این وجود، بیماران بدحال در استان که شامل بستری شده‌ها در آی سی یو و تحت ونتیلاتور هستند، افزایشی بوده که امیدواریم در این خصوص نیز روند کاهشی را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد:  استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در این برهه بسیار مهم است و باید همه مردم این موارد را به طور کامل رعایت کنند.

آقازاده با اشاره به تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی اظهار کرد: این محدودیت ها به طور قطع گرفتاری به بیماری کرونا را کاهش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: همچنان شاهد برگزاری عروسی داخل باغ ها، مراسم ترحیم، تجمع در آرامستان‌ها، حضور بسیار زیاد در پارک‌ها و دیگر موارد تجمع در آذربایجان‌غربی هستیم که اگر این موارد تداوم یابد، دوباره شیوع بالاتری خواهیم داشت که میزان کشندگی  آن، بیشتر خواهد بود.

نظر شما