نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

تجلیل از مودیان و فعالان زکات باید در دستور کار مسوولان باشد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۵۸۳۴
تجلیل از مودیان و فعالان زکات باید در دستور کار مسوولان باشد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تجلیل از همه فعالان عرصه ترویج فرهنگ زکات گفت: تجلیل از مودیان و فعالان این عرصه باید در دستور کار همه مسوولان مرتبط باشد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه شورای زکات آذربایجان غربی افزود: این امر، مورد تاکید خداوند متعال نیز قرار دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نیازهای فقرای جامعه اسلامی از طریق پرداخت خمس و زکات تامین می شود و باید همه ما در ادای این فرایض سهیم باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اهمیت پرداخت زکات از معادن استان از جمله معدن طلا بیان کرد: پرداخت زکات معادن استان نیازمند توجه جدی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: باید علاوه بر پرداخت زکات در حوزه گندم، جو و انگور در موضوع پرداخت زکات معادن استان نیز توجه جدی و تبلیغات لازم انجام شود.

وی بر انجام کارهای کارشناسانه برای تبلیغ زکات مستحبی تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و رسانه‌های استان در فضای مجازی در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر تبلیغ پرداخت زکات در همه مناطق به ویژه روستاها تاکید کرد و افزود: در این راستا می توان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بهره برد.

علی مصطفوی اضافه کرد: در صورتی که از ظرفیت‌های ادارات نیز در راستای تبلیغ فریضه زکات استفاده شود، بهتر می‌توان در زمینه زکات عمل کرد.

مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: تا پایان تیر امسال، ۲۴۷ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

عزیز سهندی بیان کرد: این میزان ۷۳ میلیارد ریال و ۴۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز