استاندار آذربایجان غربی:

کم کاری دستگاه های متولی در برخورد با آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب محرز است

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۲:۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۷۰۲۶
کم کاری دستگاه های متولی در برخورد با آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب محرز است
استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کم کاری و سهل انگاری دستگاه های متولی در برخورد با آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب گفت: سطح زیرکشت مزارع با فاضلاب در شهرهای مختلف استان بیانگر بی توجهی نهادهای متولی نسبت به برخورد و پیشگیری از این معضل بهداشتی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با محوریت حوزه سلامت، ضمن تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز است افزود: آبیاری مزارع با فاضلاب خام به هیچ وجه قابل قبول نیست. روند فعلی گویای این است که دستگاه های متولی به وظایف شان عمل نکرده اند.دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان متولی سلامت علیه نهادهایی که به وظایف شان عمل نمی کنند شکایت کند.

وی گفت: کمیته ویژه ای متشکل از محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی هر چه سریعتر نسبت به بررسی و حل این معضل اقدام نمایند و نتایج آن را در جلسه آتی کارگروه بیان کنند.

شهریاری تصریح کرد: فرمانداران موظف هستند نسبت به برخورد با این معضل اقدام نمایند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به گزارش سازمان غذا و داروی استان در خصوص عوارض بهداشتی جمع آوری سیب زیردرختی، گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی که این نوع جمع آوری درپی دارد، ضروری است تا کمیته ویژه ای به مدیریت معاونت اقتصادی استانداری نسبت به ساماندهی مراکز جمع آوری اقدام نمایند.

در این جلسه فعالیت غیرقانونی برخی عطاری ها در نسخه پیچی های دارویی نیز مطرح و دستورات لازم برای برخورد با آنها صادر شد.

نظر شما