۴۰۰ حکم قضایی ساخت و ساز غیرقانونی در آذربایجان غربی در حال پیگیری است

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۸:۲۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۳۳۰۳
۴۰۰ حکم قضایی ساخت و ساز غیرقانونی در آذربایجان غربی در حال پیگیری است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح کشور، گفت: بیش از ۴۰۰ پرونده قضایی برای مبارزه با ساخت و سازهای غیر قانونی در سطح استان در حال پیگیری است که متأسفانه به نتیجه رسیدن برخی از پرونده‌ها زمان بسیاری به طول می‌انجامد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه اجرای قانون حفظ کاربری اراضی اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز آفتی است که جای‌جای منطقه و در نهایت کشورمان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه سودجویان در این مسئله توجهی به ماهیت اراضی ندارند، خاطر نشان کرد: بروکراسی‌های اداری سبب شده دلالان در این زمینه جولان دهند که در نهایت سبب سلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی و کارآیی آن‌ها می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: تغییر کاربری در داخل املاک باغی و روستایی یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم به نوعی که ورود به چنین مناطقی نیازمند کمک دستگاه قضایی به دستگاه‌های اجرایی است.

وی یادآور شد: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه باید توجه داشته باشند تا در حین ساخت و سازها به موضوع ورود کنند تا در آینده مشکلات عدیده‌ای ایجاد نشود.

رحمانی با بیان این که ۴۰۰ حکم قضایی ساخت و ساز غیر مجاز در آذربایجان غربی در حال پیگیری است، تصریح کرد: متأسفانه پیگیری برخی پرونده‌ها بیش از دو سال به طول می‌انجامد و همین فرآیند طولانی سبب شده تا عده زیادی به قانون‌شکنی اهتمام بورزند.

وی همچنین به استفاده از توان و ظرفیت دولت و مجلس شورای اسلامی در مبارزه با این ساخت و سازها تاکید کرد.

نظر شما