افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسط رییس جمهور

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۴۰۰۳
افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسط رییس جمهور
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

ارسلان شکری در دومین کارگروه صادرات غیر نفتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با مساحت ۴۱۶۰مترمکعب و اعتبار ۳۵میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور هفته آینده افتتاح می شود.
وی با اشاره به اینکه از ۲۳پایانه فعال کشور، ۵ پایانه فعال در آذربایجان غربی است که ۲۳ درصد پایانه های کشور را تشکیل می دهد، تصریح کرد: در حال حاضر مجموع اعتبار اختصاص یافته برای انجام فعالیت های زیر ساختی پایانه های استان ۱۵۵میلیارد تومان است.
شکری با بیان اینکه ۱۰درصد ترانزیت کشور از پایانه های آذربایجان غربی انجام می شود، خاطر نشان کرد: در مرز بازرگان در سال گذشته روزانه ۴۵۰کامیون  ترخیص می شد که در حال حاضر ۵۰کامیون است که باعث دپو محصولات و تشکیل صف های طولانی شده ومشکلات عدیده ای بوجود آمده که نیازمند رایزنی با ترکیه است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی یاد آور شد: سالن تجاری و مسافری مرز بازرگان بااعتبار ۸۵ میلیارد تومان به مساحت ۵۰۰۰مترمربع درحال ساخت است.
وی با اشاره به اینکه پایانه پلدشت جز بهترین پایانه مرزی کشور است، یاد آور شد: اخذ عوارض های مختلف از کشور مقابل باعث شده تمایل به این مسیر توسط مسافران و کامیون های باری کمتر شود.
وی ادامه داد: طی چهار ماهه سال جاری به طور متوسط میزان تردد از نظر باری ۶۸ درصد و از نظر ترددمسافر ۱۰۰درصد کاهش داشتیم که بیشتر به دلیل شیوع کرونا بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز