پیش بینی ثبت نام ۶۲۰هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۹:۲۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۵۶۴۶
پیش بینی ثبت نام ۶۲۰هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:برای تحصیل دانش آموزان آذربایجان غربی ۲۵ هزار و ۴۰۰ کلاس درس دایر در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه با وجود تعطیلی‌ها، تاکنون ۵۷۲ هزار نفر برای برای سال تحصیلی آینده ثبت نام کرده‌اند افزود: پیش بینی می‌شود تعداد دانش آموزان استان با افزایش ۱۳ هزار نفری نسبت به سال گذشته به ۶۲۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۶۰۷ هزار دانش آموز در سطح استان مشغول تحصیل بودند، افزود: استان آذربایجان غربی دارای ۵۰۴۰ واحد آموزشی بوده که از این تعداد ۳۰۶۵ مدرسه روستایی است.

محمدی با بیان اینکه از ۱۰ اردیبهشت فعالیت‌های پروژه مهر در سطح استان آغاز شده است، ادامه داد: تا به امروز ۵۲ جلسه ویدئو کنفرانس برای پروژه مهر در استان آذربایجان غربی برگزار شده است.

این مسئول  با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی با توجه به چالش کمبود نیروی انسانی گفت: امسال ۸۵۶ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی ماده ۲۸ و سرباز معلم وارد آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برگزاری مانور بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در دوم شهریور ماه امسال خبر داد و افزود: این مانور برای سومین سال متوالی در مناطق ۲۴ گانه استان برگزار می‌شود.

محمدی از انعقاد تفاهم نامه با مناطق و مدارس جهت تهیه نقشه دسترسی دانش آموزان به آموزش خبر داد و افزود: هدف آموزش و پرورش استان بهره مندی کلیه دانش آموزان از فرآیند آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از تبدیل وضعیت ۲۳۶ نفر از نیرو‌های آموزشی و پرورشی استان با هدف ساماندهی نیروی انسانی خبر داد و افزود:۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان اعتبارات عمرانی از محل درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری بین مناطق آموزشی استان توزیع شده است تا مقدمات بازگشایی مدارس فراهم شود.

به گفته محمدی، عدم تعیین وضعیت آموزشی مدارس شبانه روزی، پایین بودن ثبت نام مدارس پیش دبستانی در شرایط کنونی، عدم صدور مجوز استفاده از تدریس بازنشستگان تاکنون و عدم تعیین تکلیف جاماندگان نهضت سواد آموزی و پایین بدون سهمیه نیرو‌های پشتیبانی - تخصصی استان نسبت به تعداد دانش آموزان از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز