صادرات شیلات استان آذربایجان غربی به چهار کشور

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۲:۰۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۶۳۸۹
صادرات شیلات استان آذربایجان غربی به چهار کشور
مدیرشیلات وآبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی در سطح استان تولید شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، قریشی مدیرشیلات وآبزیان آذربایجان غربیافزود: آبزیان پرورش یافته به کشورهای همجوار چون ترکیه،ارمنستان،عراق و نخجوان صادر می شودکه ارزآوری این صادرات درسال جاری پیش بینی می شود به یک میلیون دلار برسد که نسبت به سال گذشته ۱۰ الی ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۲۰مرکز ومجتمع ماهی در سطح استان اظهار کرد: تعداد ۲۴۵۰ نفر به صورت مستقیم دراین بخش فعالیت دارند که پیش بینی می شود امسال  ۱۰۰نفر به اشتغال در حوزه آبزیان در پرورش ماهی سردآبی وگرم آبی و زینتی افزوده شود.

قریشی با بیان اینکه اکثر مراکز پرورش ماهی دراستان صنعتی بوده وازاین تعداد۵۰ واحد پرورش ماهی سنتی که در قالب استخر ذخیره آب کشاورزی فعالیت می کنند، گفت:آذربایجان غربی ۳٪ درصد از پرورش ماهی کشور را شامل میشود که دراستان ۲ نوع ماهی سردآبی قزل آلا،گرمابی ،کپور، فیتوفاک، بیگ هد و آمور وهمچنین ماهیان زینتی و زالو پرورش وتکثیر داده میشود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: شهرستان پلدشت باتولید ۴۴۳۳ تن انواع ابزی درمقام اول، شهرستان ارومیه با تولید ۲۴۰۱ تن در مقام دوم و پیرانشهر با تولید ۱۴۸۲ تن آبزی درمقام سوم درسطح استان قراردارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز