امسال خرید سیب درختی در ۵۲ مرکز آذربایجان غربی انجام می شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۹:۴۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۷۴۶۴
امسال خرید سیب درختی در ۵۲ مرکز آذربایجان غربی انجام می شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی : امسال ۵۲ مرکز خرید سیب درختی در استان کار خرید را برعهده خواهند داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلیرئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی در استان برداشت شود، افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان تولید شد و برای اولین بار نیز ۵۴۰ هزار تن سیب درختی به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شد.

جلیلی افزود: امیدواریم در سال جاری نیز روند صادرات سیب درختی نیز پر رونق تر از سال گذشته ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار کرد: از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند که امسال ۵۲ مرکز خرید ، کار خرید را بر عهده خواهند داشت که ۳۷ مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی و مابقی بخش خصوصی است.

جلیلی با بیان اینکه نظارتها برای جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده ها توسط دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه حریم جاده ها با انباشت سیب های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی و بد منظر شدن حریم جاده ها می‌شود ، لازم است دستگاه های مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس قانون نیز تولید کنندگان مواد غذایی موظفند تا مواد اولیه خود را از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند، اضافه کرد: خرید تدریجی کنار جاده‌ای باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون برای استان می شود.

وی بیان کرد: می‌توان محصول سیب زیر درختی صنعتی در مراکز بهداشتی و مجوز دار را به نحو بهینه و بهداشتی برای مدت زمان بیشتری نگهداری کرد چرا که نگهداری مواد اولیه در شرایط استاندارد موجب تولید محصول با کیفیت می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز