مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران آذربایجان غربی تقابلی نباشد

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۳:۲۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۸۸۵۴
مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران آذربایجان غربی تقابلی نباشد
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران در استان نباید تقابلی باشد و همکاری و همراهی مسئولان اجرایی استان با نمایندگان برای حل مشکلات ضروری است.

به‌ گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در دومین نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: نباید موعظه‌ها و نصیحت‌های علما را به دل بگیریم‌ و همه ما به موعظه و تذکر نیازمندیم و تلاش برای اصلاح امور است.

وی افزود: عمده مشکلات ما این است که کار برای خدا نمی‌کنیم چرا که تقوا و خداترسی مایه موفقیت در کارها خواهد بود و باید در تمام امور صداقت، ایمان، اخلاص و خداترسی را در اولویت امور قرار دهیم. کسی از همه باهوش‌تر است که حسابش را رسیدگی کند و با نفس خود مخالفت کند و برای آخرت تلاش کند و نادان‌ترین کسانی هستند که برای دنیا کار کنند در حالیکه این دنیا فانی است.

قریشی ادامه داد: همدلی و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دوره باعث دلگرمی است که باید تقویت شود تا بتوان به نتایج بهتری دست یافت تا خدا و بندگانش راضی و خشنود باشند و جامعه به رشد و تعالی برسد. چنین جلساتی باید به‌ صورت منظم و فصلی برگزار شود تا به نتیجه‌های خوبی در توسعه همه‌جانبه در استان رسید و بسیاری از مشکلات را برطرف ساخت.

وی تأکید کرد: مطالبه‌گری نمایندگان و مدیران در استان نباید بصورت تقابلی باشد و همکاری و همراهی مسئولان اجرایی با نمایندگان برای حل مشکلات استان از مسئولان کشور ضروری است. نهضت مطالبه‌گری را باید نمایندگان از مسئولان کشور احیا کنند و ما نیز همراه نمایندگان هستیم و مطالبات مقام‌معظم رهبری در حوزه تهدید جمعیتی و تهدید نسل، یکی از اصلی‌ترین مشکلات است و نمایندگان مجلس باید ساز و کار حل آن‌ها از طرف مجلس پیگیری شود.

قریشی افزود: در حوزه اقتصادی و تجمیع منابع مالی نباید در مرکز کشور باشد و باید نمایندگان مجلس برای توزیع عادلانه ثروت و امکانات در استان‌ها مطالبه‌گر باشند. نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه به دنبال نصب افراد ناشایست در پست‌های مدیریتی نباشند و همه باید به دنبال انتخاب افراد مؤمن و شایسته برای مسئولیت‌های اجرایی باشیم و جناح بندی‌های سیاسی نباید در انتخاب مدیران اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: توسعه‌یافتگی باید در برش استانی صورت گیرد و توسعه نامتوازن شهرستان‌ها باعث مشکلات مختلف خواهد شد و همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و نیروهای مسلح برای حل مشکلات مرزنشینان و کوله بران ضروری است. آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های عظیم معادن برخوردار است که باید بهره‌برداری از این معادن و توسعه اقتصادی استان در اولویت کارهای نمایندگان باشد و حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات مهم استان ضروری است.

قریشی در پایان بیان کرد: مشکلات مناطق آزاد و عدم اثرگذاری آن‌ها از لحاظ اقتصادی و اجتماعی باید حل شده و از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه استان بهره‌مند شویم زیرا این مناطق دارای پتانسیل‌های فراوانی از جمله ایجاد اشتغال و تجارت هستند که کمک قابل توجهی به بخش‌های مختلف می‌کنند.

نظر شما