سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری خارجی در منطقه آزاد ماکو

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۳:۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۹۹۹۲
سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری خارجی در منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری خارجی خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با تشریح فعالیت‌های معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان اظهار کرد: در راستای افزایش تولیدات منطقه با تکیه بر پتانسیل‌های بخش صنعت در منطقه از ابتدای سال ۹۲ تا کنون تعداد ۱۷۶ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که هم اکنون ۱۰۸ واحد تولیدی در محدوده منطقه آزاد ماکو و شهرک‌های صنعتی، فعال می‌باشند.

محمدرضا عبدالرحیمی با بیان اینکه این تعداد واحد منجر به سرمایه گذاری داخلی به میزان ۱۲۴۹۸ میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی به میزان ۲۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی ۳۲۶۱ نفر شده است ادامه داد: در راستای افزایش تولیدات منطقه با تکیه بر پتانسیل‌های بخش کشاورزی در منطقه نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات اساسی و زیر بنایی خوبی انجام شده است که می‌توان به جذب و راه اندازی طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری کشاورزی از جمله طرح احداث باغ و زراعت ۲۰۰۰ هکتاری توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: به منظور استفاده از پتانسیل‌های سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته در پایاب سد کرم آباد، سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای واگذاری این اراضی ملی در مقیاس بزرگ را به طرح‌های سرمایه گذاری از جمله طرح کشت علوفه شرکت ارس دام آرشام، طرح کشت علوفه شرکت دشت پیمان به همراه گوساله پرواری ۱۸۷۵ رأسی، طرح کشت شرکت کیمیا فجر (صباح) به همراه مجتمع دام سبک ۵۰۰۰۰ رأسی و کارخانه لبنیات. اشاره کرد.

عبدالرحیمی تصریح کرد: تعداد ۱۵ واحد فعال معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال در محدوده منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  با اشاره به اینکه تعریف پهنه‌های اکتشافی جهت انجام عملیات اکتشافی به ایمیدرو واگذار شده است ادامه داد: اجرای طرح احیاء معادن راکد با حضور ایمپاسکو در منطقه واجرای طرح فرآوری شمش منیزیم که زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم را خواهد داشت در دستور کار قرار دارد.

عبدالرحیمی خاطرنشان ساخت: تاکنون تعداد ۱۹۶ قطعه زمین جمعاً به مساحت ۲۸۱۶ هکتار به سرمایه گذاران در منطقه آزاد ماکو واگذار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز