نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشداری قطور؛

مجلس پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی قطور خواهد بود

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۲:۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۰۴۷۳
مجلس پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی قطور خواهد بود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی به خوبی پیش می رود از متولیان امر خواست تا بدون وقفه به این روند تا پایان بازسازی پس از رسیدن فصل سرما ادامه دهند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ علی نیکزاد پس از بازدید هوایی از مناطق زلزله زده در نشست بررسی وضعیت بازسازی در بخشداری قطور با تاکید بر اینکه مجلس از سرعت بخشی به روند بازسازی قطور حمایت می کند افزود: با توجه به روند فعالیتهای محسوس بازسازی امید می رود تا پیش از رسیدن فصل سرما کار بازسازی به اتمام برسد.

وی گفت: برای مشکلات برخی واحدهای مسکونی خارج از محدوده شهری و در حریم راه آهن نیز پیگیری های لازم صورت می گیرد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام گرفته برای مناطق زلزله زده از جمله بیمه نمودن مساکن روستایی در نوار ۲۰ کیلومتر مرزی گفت: با انسجام بخشی به روند تامین مصالح مورد نیاز بازسازی مناطق زلزله زده سرعت گرفته است.

محمدمهدی شهریاری افزود: پیگیری های لازم برای پرداخت تسهیلات بلاعوض و بازسازی برای مساکنی که چند خانواری هستند اما تسهیلات صرفا شامل یک خانوار شده نیز در حال انجام است.

وی گفت: اگر برای یک هزار واحد خانوار فرعی نیز تسهیلات لازم تخصیص و پرداخت شود بخش زیادی از دغدغه های مردم مرتفع خواهد شد.

شهریاری تصریح کرد: بیمه دانا نیز طبق برنامه به تعهدات خود عمل می کند و متعهد شده تا علاوه بر پرداخت خسارت یکباب مدرسه نیز در قطور بسازد.

در این جلسه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز حضور داشت.

نظر شما