مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اعلام کرد:

افزایش بیش از دو برابری گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۰:۴۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۱۴۸۳
افزایش بیش از دو برابری گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی گفت: میزان گازرسانی به روستاها در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از دو برابر ۲۰ سال گذشته بوده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا شیخی، با بیان اینکه ۲۴۶۶ روستای استان دارای قابلیت‌ گازرسانی است، اظهار کرد: تا سال ۹۲ و قبل از دولت تدبیر و امید، تنها ۳۰۴ روستای آذربایجان‌غربی گازدار بود اما از سال ۹۲ تا ۹۹ و با رویکرد توجه به نقاط محروم و مرزی، تعداد ۸۶۶ روستای استان گازدار شد.

وی، مجموع روستاهای گازدار آذربایجان‌غربی را ۱۱۷۰ روستا اعلام کرد و یادآور شد: میزان نفوذ گاز طبیعی در میان خانوار روستایی ۷۱ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، درباره وضعیت گازرسانی شهری نیز با اشاره به گازدار شدن ۳۵ شهر از ۴۶ شهر استان طی سال‌های ۷۲ تا ۹۲، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، مشعل گاز در ۷ شهر آذربایجان‌غربی روشن شد تا میزان ضریب نفوذ گاز در میان خانوار شهری به 99.5 درصد برسد.

به گفته وی، هم اینک عملیات گازرسانی به ۳ شهر در دست اجراست و طی امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین پیمان‌سپاری گازرسانی به شهر قطور‌ نیز در شرف انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، با اعلام اینکه برای گازرسانی به روستاهای استان، تا سال ۹۲ حدود ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری شده بود، افزود: این در حالی است که بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹، حدود ۸۰۳۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام گرفته است.

شیخی، حاصل کل روستاهای گازدار شده را برخورداری ۲۰۳ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۶۶ واحد صنعتی آذربایجان‌غربی از نعمت گاز برخوردارند، گفت: ۵۵۰ واحد از این صنایع طی سال‌های ۷۲ تا ۹۲ یعنی طی ۲۰ سال، از گاز بهره‌مند شده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، برای رسیدن گاز به این صنایع، ۲۴۵ کیلومتر شبکه‌گذاری شده است.

شیخی در ادامه، با اشاره به وضعیت مطلوب گازرسانی به صنایع در دولت تدبیر و امید، ادامه داد: از سال ۹۲، با توجه به رویکرد زیست محیطی  دولت و توسعه صنعت، گازرسانی به صنایع با شدت بیشتری پیگیری شد تا جایی که ۷۱۶ واحد صنعتی آذربایجان‌غربی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی افزود: برای گازدار شدن این صنایع هم ۲۸۶ کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ضمن یادآوری تامین سوخت واحدهای بزرگ صنعتی استان از طریق این شرکت، گفت: اکنون ۸ نیروگاه بزرگ، ۴ کارخانه سیمان، ۳ واحد پتروشیمی و ۱۲۸ جایگاه CNG از بزرگتر‌ین مصرف‌کنندگان گاز در آذربایجان‌غربی به شمار می‌روند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز