استاندار آذربایجان غربی:

جلوگیری از خام‌فروشی و فرآوری محصولات کشاورزی برای پایداری تولید ضروری است

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۱:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۱۵۱۶
جلوگیری از خام‌فروشی و فرآوری محصولات کشاورزی برای پایداری تولید ضروری است
استاندار آذربایجان غربی گفت: فرآوری محصولات کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی در استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در آیین بهره برداری و کلنگ زنی همزمان ۳۷۳ طرح کشاورزی استان افزود: کشاورزان استان در سالهای اخیر اهتمام خاصی به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری مدرن داشتند که امید است با بهره گیری از این شیوه های نوین به افزایش تولید با استفاده بهینه از آب در اراضی کشاورزی دست یابیم.

شهریاری اظهار کرد: هفت میلیارد متر مکعب از آب دریاچه ارومیه برای کشاورزی سنتی مصرف می شود که باید این میزان به سه میلیارد متر مکعب کاهش یابد.

وی با اشاره به وضعیت سیب صنعتی تولیدی در استان نیز ادامه داد: انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های استان چهره نامطلوبی از سیمای کشاورزی استان ارائه می کند و سعی شده این موضوع در سالهای اخیر حل شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در راستای انباشت سیب صنعتی در سه سال اخیر ساماندهی این موضوع در دستور کار بوده ولی در سال گذشته باز شاهد تخلفاتی در این زمینه بودیم که امید است با همکاری و کنترل مسولان این موضوع به شکل بهداشتی حل شود و صنایع تبدیلی استان نیز به مواد اولیه بهداشتی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر تاکید بسیاری برجمع اآوری میوه ها به صورت بهداشتی شده است و امید است با همکاری همه عوامل دخیل از تولید کنندگان گرفته تا واسطه های خرید این مشکل برطرف شود و کشاورزان تولیدات خود را به مراکز مجاز و بهداشتی عرضه کنند.

نظر شما