مرمت باروی مجموعه تاریخ-فرهنگی هفتوان سلماس

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۹:۲۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۲۹۹۷
مرمت باروی مجموعه تاریخ-فرهنگی هفتوان سلماس
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس گفت: باروی مجموعه تاریخی_فرهنگی هفتوان سلماس با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، افراسیاب گراوند رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس اظهار کرد: از بارو‌های قدیمی این مجموعه، فقط بقایای باروی جبهه شمالی که سازه‌ای چینه‌ای و خشتی با ازاره سنگی بوده، باقی‌مانده است که در راستای حفاظت و صیانت از این سازه تاریخی، مرمت آن انجام پذیرفت.

گراوند تصریح کرد: مجموعه تاریخی-فرهنگی روستای هفتوان شامل: کلیسای منقوش سورپ‌گئورگ و بقایای یک آمفی‌تئاتر است که کلیسای سورپ‌گئورگ معروف به کلیسای هفتوان مربوط به قرن ۱۸ میلادی بوده که دارای تزئینات نقاشی بی‌نظیر و منحصر به فردی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس ادامه داد:  این نقاشی‌ها در خصوص حضرت مریم و عیسی (ع) و نیز داستان‌هایی براساس بهشت و جهنم و آخرت طراحی شده است.

او خاطرنشان کرد:در جوار این کلیسا، بقایای یک آمفی‌تئاتر نیز واقع شده و این بنا با مصالح خشت و چوب در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شده و از آن به عنوان محل برگزاری تئاتر و تماشاخانه استفاده می‌شده است.

گراوند گفت:این مجموعه تاریخی-فرهنگی، در پنج کیلومتری جنوب‌غربی سلماس و در روستای هفتوان واقع شده است که بنا‌های آن در سال ۱۳۸۰ شمسی با شماره‌های ۴۸۴۲ و ۷۳۷۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز